Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Choroby i Leczenie

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

Wrzuć artykuł na Fejsa! poleć na NK

Kręgosłup jest rusztowaniem naszego ciała. Od niego zależy nasza postawa, możliwość chodzenia i wykonywania różnego rodzaju ruchów i czynności. Osoby, które mają skomplikowane problemy z kręgosłupem, mają również problemy z chodzeniem i często muszą jeździć na wózkach inwalidzkich. Schorzeń dotyczących kręgosłupa może być naprawdę bardzo dużo. Kręgosłup może być skrzywiony, może mieć różne dysfunkcje, może również dawać się we znaki podczas określonych prac. Zmorą naszych czasów są różnego rodzaju skoliozy, garbienie się, plecy okrągłe i inne liczne wady postawy.

Boli mnie kręgosłup!

Najczęściej jednak dochodzi do sytuacji, że kręgosłup nas po prostu boli. Zbyt długo siedząca pozycja, brak możliwości ruchu, stałe wykonywanie tych samych czynności. To wszystko powoduje, że nasz kręgosłup woła o pomoc. Od najmłodszych lat szkoła stara się walczyć z tym, by dzieci nauczyły się o to nasze rusztowanie dbać. Specjalne zajęcia korekcyjne pozwalają wzmacniać nasz kręgosłup i chronić przed wieloma wadami postawy. Pedagodzy upominają, gdy widzą, że dzieci się garbią. Na lekach wychowania fizycznego stosuje się różne ćwiczenia, które kręgosłup chronią i starają się utrzymywać go w dobrej kondycji.

Przeciążanie kręgosłupa

W miarę upływu lat kręgosłup jest coraz bardziej przeciążony. Jeśli dochodzi do tego ciężka praca i brak ruchu, wtedy w ogóle trzeba się za siebie wziąć. Nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak wiele krzywdy wyrządzamy naszemu kręgosłupowi. Nie ćwicząc mięśni miesiącami nie robimy mu dobrze. Gdy nagle ciężko popracujemy w jeden dzień, wtedy nasz kręgosłup czuje się przeciążony, a my znacznie obniżamy jego wydajność i siłę. O deformację kręgosłupa jest bardzo łatwo. Jeśli coś się już z nim stanie, ciężko jest to skorygować. Lepiej jest więc starać się profilaktycznie dbać o niego, by przez wiele długich lat idealnie się sprawdzał w swojej roli. Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup są najlepszą formą rehabilitacji. Mogą one zapobiec wielu dolegliwościom bólowym narządów ruchu, szczególnie właśnie kręgosłupa. Są dostępne do przećwiczenia zadania, które każdy codziennie wykonywać.

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

Warto zaznaczyć, że decydując się na ochronę swojego kręgosłupa poprzez ćwiczenia, musimy niejako przygotować go do pracy. Zaczynamy więc od lekkich ćwiczeń i w miarę upływu dni i przyzwyczajenia kręgosłupa do pracy, ciężkość i częstotliwość ćwiczeń można zwiększać, wprowadzając coraz to trudniejsze zadania lub ćwiczenia w większych seriach. Jakie ćwiczenia można zastosować? Leżąc na brzuchu, wykonujemy wdechy. W tym samym czasie, podnosimy wyprostowaną w kolanie nogę. Przytrzymujemy przez chwilę, a podczas jej opuszczania robimy wydech. Takie ćwiczenie należy wykonywać kilka razy, po kilka serii, naprzemiennie, raz jedną nogą raz drugą. Również wszelkie ćwiczenia na piłce są wspaniałym rozwiązaniem. Siedząc na niej, utrzymuje się kręgosłup w odpowiedniej pozycji, a tym samym również dba się o to, by wzmacniać mięśnie, na których najbardziej nam zależy.

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup lędźwiowy, szyjny i piersiowy

Ćwiczeń jest naprawdę bardzo dużo i jeśli ktoś jest zainteresowany, bez problemu znajdzie profesjonalne strony internetowe o tej tematyce i zbierze z niej ćwiczenia, które będzie mógł wykonywać samodzielnie. Pamiętajmy - mamy tylko jeden kręgosłup i nie ma możliwości, by go wymienić. Od tego jak będziemy o niego dbali przez całe życie zależy, jak potem będzie wyglądało nasze funkcjonowanie. A każdy chyba pragnie jak najdłużej cieszyć się dobrą formą, świetnym samopoczuciem i wspaniałym nastawieniem. Skoro mamy możliwości, czemu by z nich nie korzystać. Nigdy nie jest za późno na to, żeby zacząć ćwiczyć i zacząć również o siebie dbać. Skoro mamy szansę zadbać o swoją przyszłość i dalsze życie, skorzystajmy z niej na całego. Może się nam to naprawdę bardzo opłacić.

Komentarze:
marek warmuz 2012-03-14 19:29:19

dobre cwiczenia POLECAM

POLECAM! 2013-04-18 20:57:16

tym więcej takich ćwiczeń tym lepiej się czuje polecam ludziom których mają bóle głowy lub żle się czują. Dużo ludzi mówi że mają bóle rózne a zastanówcie się dlaczego za mało ćwiczeń.

Beata 2013-12-23 21:18:39

to prawda im więcej ruchu tym człowiek sprawniejszy zwłaszcza kiedy coś boli - trzeba ruszać mięśnie

Ewelina 2017-04-28 16:55:29

Od kilku dni cwicze kregoslup :) Od lat cierpie na ostre,piekace bole kregoslupa.Po tych i innych cwiczeniach bol jest prawie nie odczuwalny.Polecam cwiczyc kregoslup bardzo regularnie ! :)