Diety i odchudzanie

Każda kobieta, mająca na uwadze swoje piękno, uśmiechnie się na hasło Dieta 1000 kalorii. Kobiety z natury dążą do osiągnięcia pięknej i zgrabnej sylwetki. Chcą być postrzegane jako płeć piękna również ze względu na swoje walory fizyczne. Mając jednak na uwadze obecny styl życia, związany z ciągłym zabieganiem, nie zawsze to co jemy ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie i wygląd. Z pomocą przychodzą nam jednak naukowcy, którzy, aby zachować każdego „chcącego” przy dobrym zdrowiu i szczupłej sylwetce, proponują dietę 1000 kalorii. Dieta ta uchodzi za najbardziej skuteczną, a co za tym idzie dającą najlepsze efekty. Skuteczność i prostota to jej dwa największe atuty. Kobiety ubóstwiają dietę 1000 kalorii, o jej efektywności zaświadczają dietetycy, ale także same zainteresowane, które z dobrodziejstw tej diety już skorzystały. Wiele z nich, dzięki diecie 1000 kalorii odniosło swój życiowy sukces w odchudzaniu i nie tylko. Zanim jednak przystąpimy do stosowania tej diety, na spokojnie rozliczmy się z własnym organizmem. Zróbmy swoisty rachunek sumienia z tego, co tak naprawdę pochłaniamy w ciągu dnia. Rozliczenie takie pozwoli na wyeliminowanie z naszego jadłospisu tzw. bomb kalorycznych, w których zawarte są niezliczone ilości pustych kalorii. Chcąc osiągnąć pozytywny efekt odchudzenia zastosujmy się do kilku prostych rad: odrzućmy wszelkie puste kalorie, oszukujmy wzrok – jedzmy mniej na mniejszych talerzach i powoli, a w ciągu dnia pochłoniemy tylko 1000 kalorii według diety!

Dieta 1000 kalorii może być stosowana przez każdego, w okresie jednego miesiąca. Co daje nam dostarczenie 1000 kalorii dziennie? Otóż dostarczając stałą liczbę kalorii zmuszamy organizm do uruchomienia zalegających mas tłuszczu, co powoduje szybkie chudnięcie. Pamiętajmy jednak, że każda dieta powinna zawierać w sobie zarówno węglowodany, jak i białka, witaminy i mikroelementy, czyli wszystko, co potrzebne jest do właściwego funkcjonowania organizmu. W okresie stosowania diety 1000 kalorii unikajmy jednak przyjmowania słodyczy, mięsa, zbyt tłustych wędlin, ostrych przypraw, soli, a także tłustych ryb. Za konieczne produkty powszechnie uważane są produkty zbożowe, jajka, chude mięso a także nabiał. Codziennie wyliczajmy ów 1000 kalorii, a zapewnimy sobie szybki spadek masy tłuszczowej.

Przykładowy jadłospis diety 1000 kalorii nie należy do restrykcyjnych. Zapewnia wszelkie konieczne organizmowi mikroelementy w niezbędnym minimum. Zalecane jest spożywanie pięciu posiłków dziennie. Śniadanie powinno zawierać około 250 kcal, drugie śniadanie około 100 kcal, obiad 350 kcal, podwieczorek 100 kcal oraz kolacja 200 kcal. Najbardziej kaloryczne jest śniadanie i obiad, co zawsze trzeba mieć na uwadze przy ustalaniu codziennego menu. Eksperci zwracają uwagę na konieczność zachowania odpowiedniej aktywności fizycznej oraz wypijanie minimum trzech litrów wody dziennie. Wypijanie dużych ilości wody powoduje wypełnianie żołądka, a co za tym idzie zmniejszenie łaknienia. Cała dieta powinna obfitować w owoce, warzywa, produkty zbożowe i chude mięso. Stosowanie diety 1000 kalorii nie wymaga od nas żadnej specjalistycznej wiedzy. Jedyne czego musimy pilnować to nie przekraczanie przyjętej dawki kalorii. Łatwo ją wyliczyć, ponieważ na każdej etykiecie znajdziemy informację o zawartości kalorii w danym produkcie. Możemy również skorzystać z tabel szeroko dostępnych w Internecie albo w poradnikach o tematyce medycznej lub zdrowotnej. W okresie stosowania diety unikajmy soli, która podrażnia ściany żołądka. Jako że dieta 1000 kalorii jest dietą niskokaloryczną powinna być w pełni zbilansowana.

Badania wskazują, że dieta 1000 kalorii nie pociąga za sobą żadnych ujemnych skutków dla naszego organizmu. Stosowanie jej powyżej jednego miesiąca powinniśmy jednak skonsultować z lekarzem lub dietetykiem. Osoby, które pracują fizycznie mogą zwiększyć dzienną dawkę kalorii do 1500. Statystyki pokazują, że poprawnie stosowana dieta może ułatwić pozbycie się od 0,5 do 1 kilograma niechcianego tłuszczyku w ciągu tygodnia. Dieta 1000 kalorii nie jest zalecana jedynie kobietom w ciąży i karmiącym matkom.

Dieta 1000 kalorii stała się ostatnimi czasy bardzo popularna. Pamiętajmy jednak, że nie jest ona jedyną dietą znaną człowiekowi. Szeroki wybór diet (dieta kopenhaska, bezglutenowa, proteinowa czy Montignaca) powinien skłonić nas do najkorzystniejszego dla siebie wyboru. W przygotowaniu posiłków pomogą nam gotowe przepisy dostępne w Internecie. Jeżeli jednak sami nie mamy czasu na gotowanie skorzystajmy z usług firmy cateringowej. Wiele z nich oferuje w swoim menu zbilansowane, dietetyczne posiłki. Upewnijmy się jednak wcześniej, że wybrana przez nas restauracja, przy przygotowaniu posiłków korzysta z wartościowych produktów o odpowiedniej jakości.

Komentarze: