Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Choroby i Leczenie

Obturacyjne zapalenie oskrzeli

Wrzuć artykuł na Fejsa! poleć na NK

Zapalenie oskrzeli jest stanem zapalnym odcinka dróg oddechowych odpowiedzialnego za doprowadzanie powietrza do płuc. Zwykle pojawia się jako konsekwencja niezaleczonego przeziębienia, grypy albo też podobnego schorzenia. Zawsze ostre czy też obturacyjne zapalenie oskrzeli będzie skutkiem zaniedbania albo też przeoczenia zagrożenia i takie też są podawane przez specjalistów przyczyny tego właśnie stanu chorobowego.

Przebieg samej choroby jest też zależny od tego, czy jest to stan chorobowy dotykający osobę dorosłą czy też dziecko. Obturacyjne czyli przewlekłe zapalenie oskrzeli charakteryzuje się tym, że ma charakter nawracającego stanu chorobowego który mocno męczy pacjenta a przede wszystkim znacznie obniża komfort egzystencji. W przypadku, kiedy przyczyną takiego zapalenia jest stan alergiczny albo też uzależnienie nikotynowe niestety nawracające zapalenie oskrzeli ma charakter dożywotni, czyli nie da się go do końca wyleczyć można tylko łagodzić objawy.

Obturacyjne zapalenie oskrzeli - przyczyny

Występują też oczywiście inne przyczyny obturacyjnego zapalenia oskrzeli, takie jak wirusy które atakują organizm. W przypadku dzieci nierzadko jest to połączone z przejściem wcześniej innej choroby, takiej jak różyczka czy też świnka albo ospa wietrzna. Niestety u dzieci obturacyjne zapalenie oskrzeli często ma bardzo ostry przebieg i jest związane z koniecznością hospitalizowania oraz też poddawania wyczerpującym kuracjom antybiotykowym.

Nierzadko też rolę czynnika wywołującego zapalenie oskrzeli zaczynają pełnić czynniki, które nie mogą być określone inaczej niż jako środowiskowe czy też cywilizacyjne. Należą do nich przede wszystkim: stała ekspozycja na działanie takich środków jak spaliny samochodowe, chemiczne opary czy też dym tytoniowy. Przebywanie w takim środowisku zarówno dorosłego jak też dziecka naraża na wykształcenie się obturacyjnego zapalenia oskrzeli. Należy więc dołożyć wszelkich starań, by faktycznie zadbać o zdecydowanie lepsze warunki w jakich przychodzi człowiekowi przebywać. Miasta powinny być przyjaźniejsze zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

Obturacyjne zapalenie oskrzeli - objawy

Jeżeli chodzi o objawy, obturacyjne zapalenie oskrzeli rozpoznać można po tym, że poza charakterystycznym dla zapalania zaczerwienieniu nosa i gardła dochodzi jeszcze niepokojący świszczący kaszel. Kiedy chory zakaszle słychać bardzo typowe dla tego stanu chorobowego poświstywanie połączone z pogwizdywaniem. Poza tym charakterystycznym kaszlem występują też takie objawy jak silne stany podgorączkowe, osłabienie organizmu oraz też wydzielina zalegająca w płucach i utrudniająca oddychanie.

Obturacyjne zapalenie oskrzeli - leczenie

To, jaki przebieg ma leczenie zależy też od tego czy obturacyjne zapalenie oskrzeli wystąpiło u dziecka czy też u dorosłego człowieka. W przypadku dorosłych nierzadko takie stany zapalne są skutkiem długotrwałego narażenia na czynniki wywołujące stany zapalne. Może to być samo środowisko pracy albo też i alergia czy też uzależnienie od wyrobów tytoniowych. Tak, że leczenie musi albo powinno być związane z wyeliminowaniem przynajmniej na dłuższy okres wspomnianych czynników, szczególnie tych, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju stanu chorobowego. Poza tym w przypadku tak samo dorosłych jak i dzieci leczenie polega na podawaniu antybiotyków, które mają złagodzić przebieg stanu zapalnego i zapobiec jego nawrotowi. Oczywiście sama terapia lekami nigdy nie będzie w pełni skuteczna jeżeli leczony zaraz po jej zakończeniu powróci do starego środowiska.

Kończąc trzeba podkreślić że przewlekłe zapalenie oskrzeli jest poważnym stanem chorobowym który może człowieka męczyć przez całe życie. Dlatego bardzo istotne jest aby ograniczać ryzyko jego pojawienia się zarówno w wymiarze indywidualnym a szczególnie jako choroby cywilizacyjnej.

Komentarze:
mika 2013-02-02 23:38:10

Obturacyjnego zapalenia oskrzeli nie leczy się antybiotykami.

mara 2013-02-17 14:40:08

a czym??

alik 2013-02-21 22:26:59

Dzisiaj wizyta u lekarza z diagnozą obturacyjne zapalenie oskrzeli. Lekarz przepisał sterydy, lek rozszerzający oskrzela i ... antybiotyki. Mika widać mądrzejsza od lekarza ;)

eweli 2013-02-23 20:09:24

Mojej babci postawili djagnozę obturacyjne zapalenie oskrzeli i jest hospitalizowana a tam podają jej steryd, lek rozszerzający oskrzela i antybiotyk....jest lepiej ale proszę pamiętać aby po nebulizacji upomnieć się od lekarza o lek do płukania jamy ustnej z bromembo mojej babci zrobły się paskudne krosty w jamie ustnej bardzo bolesne które utrudniają jej jedzenie.

krzykpustyni 2013-02-24 23:28:56

antybiotyki działają ale w stopniu znikomym więc lepiej się ni truć.sterydy tak

Magda 2013-03-14 12:22:37

Mój półtorarocznusynek już 3 raz w tym roku ma obturacyjne zapalenie oskrzeli i 2 razy był w szpitalu,ale bez antybiotyku...teraz leczymy się w domu,poprostu ma 2 razy dziennie wziewyprzez tube babyhaller,są to leki Flixotide i Ventolin(w szpitalu miał podawane to samo)

paula 2013-03-15 08:44:54

moja corcia tez ma pol roku i bez szpitala sie nie obylo. Ale antybiotyku nie dostawala. Pomogly wziewy z birodualu

justyna z ciechocinka 2013-04-29 19:48:02

moja 1,5 letnia siostrzenica ma to zapalenie leczy się antybiotykami ma inhalację codziennie i bać się co dalej jak dożywotnio mam się męczyć z płaczem dziecka przy inhalacji

gonia :) 2013-05-07 13:07:57

moja 7letnia córcia też nie dostała antybiotyku,mając ostre zapalenie oskrzeli z obturacją leczona jest inhalacjami z berodualu+sól fizjologiczna i to pomaga,oprócz tego ma wziewy z symbicortu i tabletkę na noc Asmenol

Karolina... 2013-05-19 14:57:03

Jestem właśnie z moją cztero i pół miesięczną córeczką w szptalu i stwierdzono u niej obturacyjne zapalenie oskrzeli( świszczący oddech i męczący kaszel ) ale zgodzę się z tym iż w tym przypadku nie podaje się antybiotyków tylko leki które pomagają w oddychaniu w przypadku mojej córci jest to berodual+sól fizjologiczna dodatkowo ventolin ...

Sylwiosz 2013-05-31 16:25:23

Witam. Moja 2 letnia córcia leżała w szpitalu na obturacyjne zapalenie oskrzeli. Robiono jej inhalacje: Berodual 3x10 kropli i Pulmicort 2x250 ug. Również otrzymywała antybiotyk Klacid 2x3 ml co 12 godz oraz Flegamine.

Anna 2013-06-26 12:57:29

cześć moja 4,5 miesięczna córka leżała w szpitalu z powodu obturacyjnego zapalenia oskrzeli. Miała inhalacje z Ventolin'u 3x dziennie i Atrovent'u . Dodatkowo dożylnie dostawała lek rozszerzający oskrzela Solu-Medrol. Obyło się bez antybiotyku. Na razie jest ok.

ada 2013-06-28 22:06:49

moja córka ma to 2 razy w miesiącu i już mamy dosyc tej męczarni i sama nie wiem czy to obturacyjne zapalenie oskrzeli czy astma bo alergia nie wyszła ale lekarz twierdzi ze astma

kasia 2013-08-08 13:39:47

mój 2,5 roczny synek też ma obturacyjne zapalenie oskrzeli,niestety dostał dożylnie antybiotyk. oprócz tego mnóstwo inhalacji z ventolin, pulmicort i mucosolvan

kasia 2013-09-11 15:56:59

Ada podobnie jak Twoja córka moja ma to 2 razy w miesiącu, już nie mam na to sił. Ponadto dwukrotnie zmiany były już na płucu... Masakra a leczenie berodual + pulmicort, Klabax już dwukrotnie teraz doszła tabletka asmenol. Takze ma podejrzenie astmy oskrzelowej... juz jestem tym b. zmęczona - nie wspominając o dziecku.

iwona 2013-10-21 13:16:51

Moj syn tez cierpi na obstrukcyjne zapalenie oskrzeli. Dziecko ma słaba odpornic i lapie czesto infekcje. Za kazdym razem dostawal dozylnie kortyzon- razy w dzien i raz w nocy, a do tego co 3 godziny inhalacje salbutamolem. W trakcie leczenia obnizano dawki kortyzonu i zmieniano inhalacje na wziewki salbutamolem i budiair.

ala 2013-10-22 23:09:45

nie rozcieńcza sę berodualu z sola...własnie mnie uswiadomił profesor, poniewaz jest mniejsze stezenie leku!

Renata 2013-10-24 09:15:06

Hej dziewczyny mój syn ma 3 lata .Kiedy skończył 6 miesięcy pierwszy raz zachorował na obturacyjne zapalenie oskrzeli .Lekarz rodzinna dała nam skierowanie do pulmonologa ,przepisał nam inhalację wziewne vetolin i flixotade (babyhaller-tuba) i poprawa nastąpiła już po kilku dniach żadnego antybiotyku. Dwa razy do roku zazwyczaj początek jesieni i wiosny choruje na oskrzela więc robimy inhalację.

rozpaczona 2013-11-07 11:48:23

witam .moja córka ma 7 lat od 10 miesięcy chodzę po różnych specjalistach bo ma kaszel suchy obecnie zmienił się na mokry i strasznie dziwny.wszystko zaczeło się po zapaleniu oskrzeli w grudniu przeszła krztusca wiec byliśmy pod opieką pulmonologa króry leczył ja w siewem feksafil do wczoraj ataki kaszlu sie nasiliły zmiany w płucach się pojawiły .lekarz uważał ze to moje fanabernie że dziecko kaszle robiłiśmy różne testy wizyty u lekarzy różnych i nic wczoraj muj lekarz popatrzywszy na moje dziecko wyniki zmiany w płucach powiedział ze on juz nie moze jej pomuc bo nie wie co jej jest jedziemy do rabki na badania .pomuście mi co to jest ta choroba jak ją leczyc.jak ja mam pomuc swojemu dziecku

Magda 2013-11-08 20:55:27

ala, jak wyobrażasz sobie podanie berodualu, którego wlewasz do nebulizatora tylko kilka kropli bez rozcieńczenia solą? Przecież to nielogiczne. W szpitalu synkowi każdą dawkę rozcieńczano solą a i pulmicort rozcieńczali bo potrzeba było tylko 1ml. Pierwszy raz słyszę takie herezje. Sól nawet pomaga w kaszlu przy obturacji oczywiście nie sama sól a podana z lekami. Samą solą też się inhaluje przy przeziębieniu, więc to kompletny absurd.

Mamuśka 2013-11-23 10:50:26

zgodzę się z Magdą.. mój synek w szpitalu był w zeszłym roku we wrześniu właśnie z obturacyjnym zapaleniem oskrzeli... jakiś antybiotyk dostał, nie wiem na co, ale lekarze wiedzieli co robili.. w szpitalu tak jak i w domu(kiedy jest konieczność) miał podawany Berodual 15 kropelek+ ampułka Pulmicortu.. Berodual zawsze trzeba rozcieńczyć z solą fizjologiczną, natomiast jeśli chodzi o Pulmicort to powiedziano Nam,że takiej konieczności nie ma... jeśli mocno się dusi wtenczas podaję mu wszystko razem... Córce, kiedy łapie ostre zapalenie krtani oczywiści Pulmicort ...

Tatuś 2013-12-27 14:15:48

Moja córka już ma 5,5 roku od 2 roku życia obturacyjne zapalenie oskrzeli. Bez temperatury, bez żadnych innych objawów. Nebulizacja=Pulmicort+Berodual+sól fizjo. Tydzień czasu i wszystko wraca do normy. Lekarze nie przepisują antybiotyku bo nic nie daje, a przy tylu chorobach w ciągu sezonu to za dużo antybiotyku. Nasi znajomi tak załatwili syna antybiotykami. Wysiadła trzustka i cukrzyca. Biedny dziesięciolatek. Także przemyślcie.

justyna13 2014-01-02 09:10:39

Moj syn mial obturacyjne zapalenie oskrzeli i nie byl leczony antybiotykiem

łucja 2014-01-05 00:25:18

Obturacyjne nie jest równoznaczne przewlekłemu ;)

bettt 2014-02-03 20:56:22

Moja córka jest po obturacyjnym zapaleniu oskrzeli miała Nebulizacje=Pulmicort+Berodual+sól fizjologiczna oraz dożylnie antybiotyk. Wypisano nas ze szpitala do domu z Zinnatem. Nebulizacje (pulmicort + sól fizjologiczna) miała już wcześniej przepisane od alergologa, więc to kontynuacja.

ewa32 2014-02-07 10:42:00

Moja 2.5 roczna córeczka też przechodzi przez to samo co wasze dzieci. tylko ja osobiście zadaje sobie pytanie czy to nie jest moja wina. bo jak byłam w ciąży to paliłam papierosy a nie myślałam o tym że moje dziecko może ponieść tego konsekwencje.

gustafo23 2014-02-22 18:39:49

ja o siebie bardzo dbałam,ale mimo to moje dzieci mają to samo. lekarze,lekarstwa..... tak wygląda nasze życie....także nie ma reguły.

Karolina85 2014-02-27 11:35:25

Mój 3letni syn miał obturacyjne zapalenie oskrzeli i przepisano mu wziewy(ventolin),ale po dwóch dniech znaleźliśmy się w szpitalu bo dostał zapalenie płuc.Wtedy miał to i to.Były wtedy antybiotyki,wziewy i inhalacje.KOSZMAR

paulina 2014-03-20 12:45:29

obturacyjne wcale nie znaczy przewlekle. obturacja to potocznie dusznosc. i leczy sie to sterydami, a antybiotyk likwiduje tylko stany zapalne wywolane bakteriami. jesli przyczyna choroby jest wirus lub alergia, to antybiotyk nie jest potrzebny, a wrecz jest szkodliwy, bo rujnuje naturalna flore bakteryjna. ja tylko mam nadzieje, ze tego artykulu nie pisal lekarz, bo az mnie dreszcze przechodza na mysl kto nas leczy.

safari 2014-03-24 15:07:07

Mój 2,5 roczny syn meczył się ponad 2 tyg. z kaszlem (byłam 2 razy u pediatry ale powiedziala nam że to zwykły kaszelek i przeziębienie) na 3 wizytę poszłam do innego lekarza który od razu skierował nas do szpitala. Okazało sie obturacyjne zapalenie oskrzeli. Dostaliśmy Pulmicort 2 razy dz., Berodual i inchalacje z soli. Dostał takze antybiotyk Rulid ale dlatego że na płucach wyszła mu tam jakaś plamka. Synowi bardzo podobają się inchalacje siedzi grzecznie i nie płacze.

anula 2014-03-28 00:44:12

mój siedmioletni syn ciągle choruje,inhalacje poprawa tydzień dwa przerwy i znowu to samo.Jesteśmy w trakcie testów u alergologa.Stosowaliśmy pulmicort i berodual teraz dostaliśmy ventolin i całą masę innych leków które mają zahamować alergię której nastepstwem jest to nawracające zapalenie oskrzeli

Agnieszka 2014-04-10 00:28:52

Przy stanach zapalnych lekarz przepisuje zwykle antybiotyk, nawet jesli powodem są wirusy, a nie bakterie. A to dlatego, że w nadkażone miejsca bardzo łatwo wdają się zaraz bakterie, więc lekarz asekuracyjnie zwykle przepisuje również antybiotyk. Ponadto gdyby ktokolwiek z Was przeczytał co to są sterydy/kortykosteroidy/sympatykomimetyki (leki którymi leczy się zapalenia oskrzeli, płuc, astme, alergie i wiele inntych) i jakie powoduja efekty uboczne to prawdopodobnie nie narzekalibyście na wyjałowiony przewód pokarmowy. Fakt, że ze spirali antybiotyku jest trudno wyjsć ale i równie trudno wychodzi się z nawracających zapaleń oskrzeli czy płuc lecząc się właśnie sterydami/kortykosteroidy (nikt o tym nie mówi, ale przeczytałam kiedyś jakieś badania na grupach kontrolnych z zapaleniem płuc. Jedna grupa leczyła się lub leczy sterydami, inne niegdy nie przyjmowały sterydów. W 90% jest szansa nawrotu choroby jeśli kiedykolwiek przyjmowało się sterydy). Leki te są bardzo silne i skuteczne ale niestety powodują, że choroby bardzo często wracają i leczone są znowu sterydami... Więc wyeliminowanie sterydów jest trudne, czasem niemożliwe, a im dłużej się je stosuje tym bardziej szkodzą i podnosi się ryzyko side effect :( Sterydy/kortykosteroidy/sympatykomimetyki w mojej ocenie są dużo gorszym świnstwem od antybiotyku, ale w niektórych chorobach są jedynym lekarstwem.

Tomek 2014-11-06 22:14:50

Mój synek leczył się również w szpitalu: sterydy wziewne i dożylne: Pulmicort 3x 13 kropel do tego Bereduol 2 x 250ug i H-cortizon Po 5 dniach w szpitalu jest w domku z sterydami wziewnymi do nebulizacji

Ania 2014-11-09 13:43:06

witam!moja 6letnia córcia w tamtym roku kaszlała 6miesiecy tragedia dla wszystkich to była i teraz miała przez ostatnie 2tyg.znow ciągły mokry kaszel bez gorączek naszczeście.Byłam u padiatry i kazał podawac inhalacje z nebbudu+sól tydzien czasu no i 3dni spokoju i niestety od poczatku cały dzien i noc meczacy kaszel az trafiliśmy na bardzo dobrą p.alergolog poniewaz podejzewałm jakąs alergie i uwieżcie mi po 10dniach i lekach które nam przepisała moje dziecko przestało kaszleć i rowniez stwierdziła obturacyjne zapalenie oskrzeli ale jeszcze daleka droga przed nami do całkowitego wyleczeni bo takie leczenie trwa do 6-8tyg.Pozdrawiam i dużo zdrówka dla dzieciaczków

Kasia 2014-11-20 22:13:58

Ania, a możesz powiedzieć u jakiej Pani alergolog byłaś i w jakim mieście?

Anka 2014-11-22 21:35:01

Cześć. Dzisiaj wyszłam ze szpitala z moim 1, 5 rocznym synkiem. Zdiagnozowano u niego obturacyjne zap.oskrzeli i obustronne zap.płuc. A zaczęło się od temp.38, 5ºC i ataków kaszlu.Pojechałam z nim na pogotowie bo było święto...w ogóle badanie było abstrakcyjne dosłownie 5min! !!! lekarka prowadziła monolog, , nie pozwoliła mi dojść do słowa:O stwierdziła zap.gardła nie zaglądając do niego a osłuchała syna w 5 sekund i cały czas mówiąc! !! Przepisała antybiotyk Amotaks. ..byłam jeszcze u kilku lekarzy w ciągu 5ciu dni(moja lekarka jak na złość miała urlop)...każdy mówił osłuchowo CZYSTY..Podawałam lekarstwa jak zalecali a stan synka się pogarszał choć temp spadła ale oddech zaczął być świszczący i przyspieszony.Z godz na godz było gorzej. W końcu kiedy zaczął łapać powietrze pojechałam na pogotowie o 3ej w nocy. ..trafiłam na normalnego lekarza który zadawał pytania i wysłuchał co miałam do powiedzenia. U syna stwierdził ostre zap.krtani i zmiany w oskrzelach. ..zaraz wypisał skierowanie do szpitala. Na oddziale synkowi zaraz zrobiono nebulizację z berodualu, nebbudu i soli...po dwóch dniach po lekkim"wyciszeniu" oskrzeli zdiagnozowano obustronne zap.płuc! Miało podłoże bakteryjne dostawał 3×dziennie Biofuroxyn w kroplówce i 3×dziennie nebulizacje z soli na przemian z berodualem i pulmicortem.Byliśmy w szpitalu ponad tydzień. Nadal mam robić inh.z Nebbudu aż do wizyty u mojej prowadzącej. Boję się na kogo następnym razem trafię na pogotowiu! Bo ktoś popełnił rażące zaniedbanie!

Madzia <3 2014-11-29 11:13:13

Mam 16 lat i z obturacyjnym zapaleniem oskrzeli trafilam w grudniu 2013r leczyli mnie antybiotykiem, wziewami i sterydami. Jak narazie do dzis nie mam zadnych objawow tej choroby.

mama 2014-12-04 22:53:10

żaden lekarz wam nie pomoże drogie mamy, tylko wy same obserwując dzieci. Moje dziecko przez rok chorowało. Nie wiedziałam co jest przyczyną. nic nie wychodziło. lekarze rozkładali ręce. brała leki jw wymienione u was, a ciągle była chora. bez gorączki. Odstawiłam z jej diety banany. dziecko przestało chorować! ostatnio wróciła do przedszkola i po 4 dniach miała atak duszności standardowy (ostatni był w wakacje....). Dochodziłam w przedszkolu co mogło być przyczyną bo bananów nie dostała - okazuje się ze zapach ten wtykany do kontaktu. panie zapach wyjęły. dziecko chodzi drugi tydzień i nawe kataru nie ma. wiem od innych mam że jedną dziewczynką świnka morska uczuliła. świnka wyprowadziła się z domu dziecko przestało mieć ObtZapOskrzeli. Lekarz nie pomoże. Antybiotyki też nie. Sterydy i berodual tak, ale musicie znaleźć przyczynę!

ania 2014-12-10 11:42:53

witam drogie mamy!pisałam ze trafiłam na swietną pania alergolog i nadal tak twierdze ale ostatnio moja mała wróciła z przedszkla z okropnym kaszlem a w nocy pojawiła sie goraczka naszczeście tylko jednorazowa ale kaszel przy tym okropny dudniący i odrywajacy sie.Leki ktore mam w zapasie od lekarki odrazu zastosowałam i efekt super dzis jest 2dzien wziewów a kaszelu prawie nie ma ale faktem jest ze córka zwymiotowała dwa razy paskudnym sluzem i to pewnie troche ja oczyściło!pozdrawiam serdecznie

an 2014-12-15 19:49:26

Zgadzam sie tylko inhalacje dziecko ma i tylko tak leczymy

dobra.dusza 2014-12-21 22:28:49

Owszem nie leczy się antybiotykami tylko nubilizacjami najczęściej z Pulmicortu, Berodualu czyVentolinu (Sambutaomlu)-szpitalne. Więc zalecane antybiotyki przez lekarzy.nie zawsze skutkuje wyleczeniem do końca. Te informacje są z autopsji u.mojego 1,5 rocznego synka. Pozdrawiam

ania 2015-01-19 09:19:01

do Kasi!moja p.alergolog jest z Wałcza zachodniopomorskie jeżeli to blisko ciebie to podam namiary!pozdrawiam a co do kaszlu mojego dziecka to nie ma juz 2miesiąc co jest dla mnie sukcesem i spokojem!pozdrawiam

Ela 2015-02-01 16:43:56

Witajcie! Mam 2 astmatyczki w domu. Jedna juz dorosła a druga ma 13 lat i to co piszecie to jakby moje wspomnienia. NAJWAŻNIEJSZE! ZNALEŹĆ DOBREGO ALERGOLOGA! bo pediatrzy zamordują dziecko antybiotykami. Najczęściej antybiotykoterapii nie potrzeba, wystarczą wziewy. Niestety nie są obojętne i po kilku latach wasze dzieci zaczną narzekać na stawy, które będą "pstrykały", bolały itp. to niestety prosta droga do astmy. W mazowieckim najlepszy szpital to Działdowska, lekarz z jakim się zetknęłam, to prof. Samoliński (byłam prywatnie). Moim córkom BARDZO POMOGŁY WYJAZDY DO SANATORIUM. Rozważcie , może to dla waszych dzieci dobre rozwiązanie. Pobyt musi być przynajmniej 3 tygodnie.Pozdrawiam

Maniek 2015-02-02 19:33:38

Syna ma 10 miesięcy, pobyt w szpitalu za względu na obustronne zapalenie płuc /choć uważam że to tak nad wyrost bo musiało spotkać się w szpitalu gremium aby dojść do takiego wniosku/. Później infekcja i stan przed zapaleniem płuc - dostał antybiotyk Klacid oraz inhalacje z mieszanki Berodualu+Nebbudu+soli fizjologicznej. Po tym znowu infekcja - antybiotyk Amoksiklav i ta sama mieszanka inhalacyjna /oczywiście do tego probiotyk Dicoflor 30/. Obecnie kolejna infekcja. Dopatrujemy się w tym wszystkim ingerencji niedobrych rzeczy przynoszonych z przedszkola przez starszego 2-letniego syna, który tydzień spędza w przedszkolu i tydzień na kuracji w domu /ostatnia niestety też z antybiotykiem. Na szczęście poznaliśmy przez znajomą lekarza, który polecił zrobić badania krwi, z których wynika, że dziecko jest niesamowicie podatne na alergeny i przy tym ma niską odporność. Podstawa do rozpoczęcie blokady receptorów odpowiedzialnych za alergie, w związku z tym otrzymał Zaditen /ketotifenum tyle że w niemieckiej odmianie, bo podobno dziecko tak nie tyje i lek daje mniej skutków ubocznych niż inne podobne/. Druga sprawa to wychodzenie z dzieckiem na codzienne spacery na powietrzu przez godzinę, bez względu na to czy dziecko kaszle, czy jest katar, etc. - a to wszystko po to aby POBUDZIĆ układ immunologiczny do pracy i WENTYLOWAĆ rozwijający się układ oddechowy. Przy obecnej infekcji zdiagnozował obturacyjne zapalenie oskrzeli. Zlecił steryd Encorton tabletki - niesamowicie gorzki i trudno go przemycić dziecku. Dlaczego w tabletkach a nie wziewny? A dlatego, że uznał, że nie jesteśmy w stanie "przebić bariery wydzieliny którą wyścielony jest teraz układ oddechowy" i musimy przez żołądek dostać się do oskrzeli. W takim przypadku jedyny sens to nawilżanie-inhalacja z użyciem 3% NaCl /Nebu-dose hipertonic/. Podał również antybiotyk Sumamed forte /trzy dawki - chyba z górnej półki, 4-tej generacji - ma długi czas rozpadu i będzie dłużej oddziaływał/. Podał go, bo zaniepokoiła go zielona wydzielona w katarze dziecka. Dodam, że lekarz jest strasznie czuły na punkcie tego co pokazuje nos/zatoki. Dodam, że syn bez leków wykonywał ok. 60 oddechów na minutę. Kasłanie było strasznie uciążliwe, a nebulizacja /inhalacja/ dawała zaledwie półgodzinną ulgę. Wymiotował po jedzeniu bezbarwnym śluzem i gorączkował /podawaliśmy czopki odbytnicze/. Wiem, że to trudne ale przy tak małym dziecku, ale chcieliśmy uniknąć pobytu w szpitalu. Zresztą sam lekarz przyznał, że po wyjściu dziecka ze szpitala zajmie mu sporo czasu przywrócenie dziecka do stanu obecnego, w którym ma ono się immunologicznie wzmacniać. Nadmieniał również, że trzeba będzie dziecku postawić bańki - póki co nie odważyliśmy się, ale wiem, że to jest nieuniknione gdy chcemy wzmocnić syna. W tej chwili to tyle, może napiszę co się dzieje za 3-4 dni. Życzę Wam i przede wszystkim naszym dzieciom dużo zdrowia!!!

ania 2015-02-11 20:58:24

witam!zgadzam sie ze antybiotyk to coś strasznego dla małego dziecka chociaż sa sytuacje ze jest on naprawde konieczny ale obturacyjne zapalenie oskrzeli tylko wziewami wyleczysz i to dobrze dobranymi moja corka 3miesiąc nie kaszle i własciwie nic jej nie dolega:)az nieraz ja ogladam i pytam czy dobrze sie czuje:) i oczywiście chodzi do przedszkola!bardzo jestem wdzieczna p.alergolog za dobrze postawioną diagnoze bo od pediatry raz w miesiacu wychodziłam z antybiotykiem!Wspomne tylko ze dziecko bierze co wieczór monkaste do ssania!zycze dużo zdrowia dla dzieciaczków

Krystyna 2015-03-24 21:12:37

Moje dzieci szczęśliwie nie chorowały, ale synek sąsiadów 2 razy w roku miał zapalenie oskrzeli i za każdym razem dostawał antybiotyki (to były lata 70-te ub. wieku). Aż któryś lekarz kazał postawić bańki. Okazało się, że dwukrotne postawienie baniek na początku choroby przerywało ją skutecznie. Wszelkie medykamenty były niepotrzebne.

Krystyna 2015-03-25 14:23:11

Do komentarza napisanego wczoraj dodaję podpis.

frog 2015-06-09 12:02:01

kaszle

Aneta 2015-10-14 14:09:56

U na sniestety był antybiotyk, bo wydzielina nie chciała odchodzi,ć i nadkaziła sie bakteryjnie...

Kleo 2015-10-19 10:00:59

My od soboty lezmy w szpitalu z 2.5 rocznym synkiem. Też mamy antybiotyk. Ile trwa hospitalizacja w szpitalu:?????

dj dimakao 2015-12-17 18:30:53

od 10 lat odka wycieli migdaly mam zapaleni oskrzeli ktore potrafia trwac 3 miesiace ( 3 miesiace antybiotykow wziewow ) wiec rok temu stwierdzono mi astme . chwile pomoglo , ale nawroty zapaenia oskrzeli sa ciagle . wiec nie usuwajcie migdalow nawet jest angina jest przewlekla bo wolalem ze napierda.... mnie gardlo ktore potem juz stracilo czucie niz te wieczne duszenie chrzakanie ... pozdrawiam

Magdalena 2016-02-17 20:39:09

My z synkiem meczylismy sie 4 miesiace z kaszlem az trafilismy do szpitala gdzie rozpoznano ostre obturacyjne zapalenie oskrzeli. 6 dni dostawal sterydy robilismy inhalacje dostawal syrop oraz.... antybiotyk. Wyszlismy synek byl zdrowy tydzien i znowy byl chory. Prawdopodobnie ma jakas alergie i choroba wraca i wraca.

ania 2016-05-15 11:57:36

witam!pisałam kiedyś że inhalacje pomogły mojej córce!a teraz pisze ze pomagały przez prawie 2lata ale ostatnie czasy działały na 2tyg.i kaszel wracał z powrotem i wiecie co zrobiłam?postawiłam jej bańki ogniowe takie jak mi kiedyś stawiała sąsiadka jak byłam mała a było to ze 25lat temu i wiecie co?córka miesiac juz nie kaszle i obyło sie bez sterydów i antybiotyku ale cały tydzien siedziała w domu w tym 2pierwsze dni w łóżku a pociła sie niesamowicie nie wiem czy pomogło to na chwile i prawdą jest ze oskrzela trzeba wygrzac porzadnie ale juz po prostu nie miałam sily na ten kaszel i złapałam sie ostatniej deski czyli starej metody. Odezwe sie za pare miesiecy i napisze jak zdrowie mojej córci a mała ma 8lat.

domi 2016-09-06 12:05:23

Dzieci 7 letnie i 4 letnie, nieustannie chorują na zapalenie oskrzeli, jednak nigdy nie zgodziłam się na antybiotyki! U nas świetnie daje radę berodual i pulmicort. Proponuje najpierw sprawdzać czy uda się uniknąć antybiotyku który osłabia organizm, niszczy flore bakteryjna jelit nawet do 6 miesięcy.. Lekarzem nie jestem, ale jestem absolutnie przeciwko antybiotykom.

Ewa 2016-11-07 22:06:45

Moja corka przy każdej infekcji kończy się obturacyjnym zapaleniem oskrzeli i szpitalem antybiotyki podano raz jak wykryto pnaumokoki a była szczepiona... Jest mądry lekarz który zawsze mowi ze tego nie leczy się antybiotykami

K.L. 2016-12-14 12:47:24

Krzysztof2016 12 1411;50 mam 61 lat trzy lata temu lekarz zdjagnozowal u mnie pochp-stan bardzo ciezki przy najmniejszym nawet wysilku ja sie dusilem pan doktor skierowal mnie do szpitala z propozycja przeszczepu przeszedlem pozytywnie wstepna weryfikacje. Bylem zalamany.Skorzystalem zporady psychiatry,przepisal mi tabletki-Cital.postanowilem walczyc.dostalem poradnik z cwiczeniami dla chorych na pochp Dr hab.n.med.krzysztofa Kuz iemskiego i codziennie rano wykonuje zalecane cwiczenia dodatkowym cwiczeniem jest Drenasz Autogeniczny.Po cwiczeniach przyjmuje leki-Spiriva Respimat Theospirex Fostex Ventolin i doraznie Nebbud+Berodual(inchalacja) Nastepnie ide na spacerPoczatkowo byly to krotkie wolne spacery Na dzien dzisiejszy chodze codziennie 4 km w czasie 45min tj.z szybkoscia piechura.Jak narazie zniknela zadyszka(chodze po schodach a nie winda) nie mam zadyszki,swiszczacego oddechu i takiej wydzieliny,podkoniec zwolnienia lekarskiego(182 dni)przebywalem w szpitalu w Chodziezy na oddziale rechabilitacji(bardzo mi pomoglo) Wracam do pracy,jestem juz po badaniach lekarskich.

Anita 2017-02-27 10:41:29

Moja corka 11 miesieczna od piatku kaszlala. Poszlam dzsiaj do lekarza okazalo sie ze corka ma obturacyjne zapalenie oskrzeli. Dostala antybiotyk doustny na 3 dni i sterydy wziewne do inhalacji. Dlatego na 3 dni bo lekarz chce zobaczyc czy po 3 dniach jest jakas poprawa.

Agnieszka 2017-03-19 16:38:29

Mój syn ma pół roku już 2 razy miał obturacyjne zapalenie oskrzeli,leczony w domu bez antybiotyku tylko na inhalacji wziewnej z nebbuta i berodualu. 2 razy pomogło natomiast jutro znów idziemy do lekarza bo znów pojawiła się gorączka i katar:-(