Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Firma

Savoir vivre w biznesie

Wrzuć artykuł na Fejsa! poleć na NK

Wysoka kultura osobista, schludny wygląd oraz znajomość podstawowych zasad bez konfliktowego współżycia międzyludzkiego znacznie ułatwiają prowadzenie biznesu i związanych z nimi rozmów z kontrahentami. Prowadzenie negocjacji z kontrahentami zagranicznymi to dzisiaj już standard w każdej firmie. Biznesowa etykieta w różnych krajach różni się od siebie i to nieraz znacznie. Warto wiec się z nią zapoznać aby negocjacje przebiegały w miłej atmosferze.

Bardzo ważna sprawą w stosunkach biznesowych jest wręczanie wizytówek. Otrzymaną wizytówkę należy przeczytać, następnie powiedzieć kilka słów na jej temat bądź osoby która ja wręczyła, a następnie schować do służbowego notesu, lub odłożyć na stół. Nie wolno chować jej do portfela czy kieszenie bo to będzie źle o nas świadczyło. Nowo poznanej osobie możemy wręczyć tylko jedną wizytówkę. Wszelkie dopiski powinno się robić na wierzchu wizytówki w razie braku miejsca na odwrocie. Można kogoś poprosić o wizytówkę jeśli wcześniej samemu się ją wręczyło.

Równie ważna jest punktualność. Do pracy nie wolno się spóźniać dotyczy to również przyjęć biznesowych. Jest to źle postrzegane i nie świadczy o nas dobrze. Jeśli sami chcemy być szanowani szanujmy naszych gospodarzy i pracodawców. Jeśli jesteśmy w pracy lub na przyjęciu nie wypada odbierać telefonów prywatnych. Jeśli wymaga tego od nas sytuacja postarajmy się wyjść w ustronne miejsce i tam w kilka minut odbyć rozmowę. To samo dotyczy sytuacji kiedy to jesteśmy na przyjęciu firmowym. Kwestia spożywania posiłków jest też określona. Nie należy ich spożywać przy biurku aby nie zabrudzić dokumentów. Większość biur wyposażona jest w specjalne pomieszczenia przeznaczone do tego celu.

Nie mniej ważna jest kwestia ubioru. Bez względu na płeć pracownika powinien on być schludny. Do biura nie wypada ubierać się wyzywająco i przesadnie epatować biżuterią. Tu świetnie sprawdza się zasada im mniej tym lepiej. Dress-code pozostawiamy w domu tylko w przypadku przyjęcia służbowego na które zakładamy elegancką sukienkę lub garnitur. Zazwyczaj w dużych firmach pracują osoby, których zadaniem jest stworzenie jeśli ich wcześniej nie było określonych zasada, przeszkalanie pracowników w ty kwestiach jak i dbanie aby prowadzone rozmowy biznesowe przebiegały w odpowiedniej atmosferze.

Komentarze: