Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Gotowanie i wypieki

Słodycze - czy ktoś wyobraża sobie bez nich życie? Czy jest osoba która nie lubi niczego co słodkie, nie słodzi kawy lub nie ma czasem ochoty na pachnące ciasto z truskawkami i kremem? Niestety nadmierna ilość słodyczy źle wpływa na nasze zdrowie, tak więc należy o tym pamiętać sięgając po słodkości zbyt często.

Słodycze to niewątpliwie intratny biznes. Jednakże zawarty w nich cukier, konserwanty i sztuczne barwniki mogą powodować:
- wahania nastrojów,
- problemy z koncentracją,
- nadpobudliwość,
- alergie,
- próchnicę,
- cukrzycę,
- nadwagę,
- i wiele innych.

Zdrowe słodycze

Dobrym rozwiązaniem, może okazać się sięgnięcie po słodycze ze sklepów ze zdrową żywnością. Od kilku lat światowe trendy w odżywianiu bije dieta raw food, czyli dieta surowa lub witariańska.

Na czym polega dieta raw food?

Dieta raw food polega głównie na spożywaniu żywności najbliższej naturze. Surowa dieta obfituje zatem w świeże warzywa i owoce, nieprzetworzone orzechy i nasiona, glony, kiełki, soki i koktajle. Dużym zaskoczeniem dla wielu z nas jest możliwość spożywania najbardziej naturalnej i nieprzetworzonej czekolady, z nieprażonego ziarna kakao, która obfituje w bogate substancje odżywcze. Witariańskie słodycze to najprawdopodobniej najzdrowsze słodycze dostępne na rynku, tworząc tym samym idealny wybór dla rodziców, którzy nie chcą zakazywać swoim dzieciom czerpania radości z naturalnych słodkich smaków.

Zdrowe słodycze witariańskie

Słodycze witariańskie są suszone w bardzo niskich temperaturach, zawsze poniżej 42 stopni Celsjusza. Taka delikatna obróbka umożliwia zachowanie pakietu cennych witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i enzymów w nienaruszonej formie i składzie. Słodycze są słodzone świeżo wyciśniętymi sokami z ekologicznych owoców lub syropem z agawy meksykańskiej, która jest trzykrotnie słodsza od cukru i równocześnie ma czterokrotnie niższy indeks glikemiczny w porównaniu do cukru białego.

Pozostałymi składnikami witariańskich słodyczy i przekąsek są:
- nieprażone ziarna,
- orzechy i nasiona (w tym ziarno kakaowca),
- owoce,
- warzywa,
- naturalne przyprawy.

Słodycze witariańskie to również idealny wybór dla cukrzyków, cierpiących na alergię glutenową i inne alergie pokarmowe. Witariańskie produkty są wolne od cukru, syropu jęczmiennego, melasy, glutenu, nabiału, laktozy, skrobi, soi, drożdży, składników genetycznie modyfikowanych, polepszaczy i konserwantów.

Drobno pokrojone suszone owoce można dawać już dzieciom od drugiego roku życia. Zdrowe słodycze dla dzieci to także:
- budyń na mleku,
- galaretka z owocami,
- owoce ze śmietaną,
- koktajle owocowe na bazie mleka lub jogurtu,
- naleśniki z białym serem,
- mrożony jogurt z owocami,
- i wiele innych owocowych deserów.

Do zdrowych słodyczy na pewno możesz też zaliczyć wszystkie suszone owoce, pestki i bakalie. Podgryzaj daktyle, figi, rodzynki, ziarna słonecznika i dyni oraz orzechy. Te ostatnie mają sporo tłuszczu, ale są to dobre tłuszcze, a właściwości zdrowotne orzechów potwierdzono już dawno (poprawiają pamięć, obniżają poziom złego cholesterolu, mają sporo witaminy E). Migdały są świetnym remedium na zgagę, a także na napady głodu - wystarczy długo rzuć 2-3 migdały. Zdecydowanie lepsza od batona będzie wbrew pozorom czekolada ,ale pod warunkiem, że gorzka i w ilości kostki lub dwóch, a nie całej tabliczki. Wystarczy zjeść kostkę ciemnej czekolady do kawy - uzupełni wypłukany przez nią magnez.

Komentarze: