Diety i odchudzanie

Zadbana sylwetka to cel, do którego w obecnych czasach dążymy wszyscy, bez względu na płeć. Zasięg wiekowy także się zwiększa jeśli chodzi o utrzymanie ciała w formie. Szczególnie zaczynamy myśleć o polepszeniu atrakcyjności własnej fizis w okresie wiosennym, gdy nadchodzi ostateczny czas, aby podnieść formę. Zbliża się wszak okres wyjazdów na plażę, gdzie czasami wstyd się rozebrać z uwagi na wcześniejsze zaniedbanie ćwiczeń, które wspomagają odchudzanie. Nie tylko jednak nadwaga jest problemem wśród osób, którym zależy na własnym wizażu.

Piękne uda

Na przykład nogi, aby były zgrabne muszą mieć mięśnie ukształtowane. To z kolei można osiągnąć tylko poprzez ćwiczenia fizyczne. Z ćwiczeń na szczupłe uda korzystają zwłaszcza kobiety, gdyż dla mężczyzn zgrabne kobiece nogi i pośladki to jedne z największych afrodyzjaków wzrokowych. Naturalnie przedstawiciele płci brzydkiej także korzystają ćwiczeń dających szybkie efekty w umięśnieniu ud. Przecież żadna kobieta nie obejrzy się na plaży za sflaczałym osobnikiem. Niestety, praca jaką ma wiele osób ma charakter zajęcia siedzącego, co sprzyja gromadzeniu się tłuszczu z powodu braku ruchu.

Ćwiczenia na uda

Można jednak temu zaradzić. Wystarczy kilka ćwiczeń wykonywanych choćby w domu na podłodze. Ważne, aby kilku partiom ciała poświęcić dziennie choćby kilka minut. Istotna tutaj jest jednak systematyczność bez której nie będzie efektów. Na początek możemy ułożyć sobie zestaw ćwiczeń wykonywanych jednak dla przyjemności, a nie z obowiązku. Ponadto, zwróćmy uwagę, iż idealnymi formami aktywności ujędrniającymi mięśnie są na przykład taniec, pływanie, jazda na rowerze, łyżwiarstwo i aerobik. Najbardziej praktyczne jednak, jeśli przede wszystkim zależy nam bardzo na odchudzaniu jest bieganie, podczas którego pracuje największa liczba mięśni, toteż tłuszcz spalany jest w największych ilościach. Natomiast z ćwiczeń domowych można wymienić np. wymachy nóg: w przód i w tył oraz w boki, ćwiczenia ze skakanką, przysiady, rowerek lub świecę. Nie można też zapomnieć, co ważne, o rozgrzewce. Jeśli zaś chodzi o napoje spożywane podczas ćwiczeń to powinna to być woda mineralna, lecz wyłącznie niegazowana.

Ćwiczenia na uda w domu

Ćwiczeń, które można wykonywać w domu skutecznie poprawiając zgrabność naszych ud jest wiele, jednak skoncentrujemy się na wybranych i jednocześnie na najpopularniejszych.

• W pierwszym z nich kładziemy się na boku i podpieramy się na ugiętym łokciu. Obydwie nogi unosimy nad podłoże. Następnie górną nogę unosimy wyżej z palcami skierowanymi do góry. Potem wracamy do pozycji wyjściowej, a następnie ćwiczenie powtarzamy w dwóch seriach po 8 razy z przerwą 15 sekund na obie strony.

• Przy kolejnym ćwiczeniu siadamy na podłożu, podpierając się na obu łokciach i uginając kolana. Ćwiczenie to polega na unoszeniu do góry miednicy tak, aby tułów i uda tworzyły linię prostą. w tej pozycji należy wytrzymać kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

• Inne ćwiczenie polega na położeniu się na plecach z ramionami wzdłuż ciała. Nogi muszą być ugięte w kolanach, a stopy oparte o podłoże. Ćwiczenie rozpoczynamy unosząc pośladki do góry, tak aby tułów tworzył linie prostą. Stopy silnie dociągamy w kierunku kolan, a pięty pozostają nadal oparte o podłoże. Z kolei nogi unosimy na przemian. Wyprostowaną w górze nogę możemy utrzymywać przez kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy w dwóch seriach po 10 razy z przerwą 15 sekund.

• Z możliwych ćwiczeń możemy też zastosować następujące – kładziemy się na brzuch z rekami wsuniętymi pod czoło. Następnie równomiernie podnosimy i opuszczamy jedną nogę, której nie opuszczamy dopóki nie poczujemy napięcia mięśni w pośladku. Stopa powinna być skręcona na zewnątrz. Ćwiczenie wykonujemy na przemiennie raz jedna, raz druga noga w czterech seriach po 8-10 razy z przerwami 15 sekundowymi.

Komentarze: