Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Diety i odchudzanie

Dieta Montignaca powstała w latach 80, stworzona przez francuza, Michaela Montignac. Co najważniejsze dieta nie jest męcząca ani szczególnie trudna. Wystarczy zapoznać się z kilkoma ważnymi zasadami i ich przestrzegać. Nie wymaga jednak od nas wyrzeczeń, gdyż wg. Montignaca, jedzenie ma sprawiać przyjemność, nie stać się udręką i szeregiem zakazów. Tak więc o co tu właściwie chodzi?

Dieta Montignaca - indeks glikemiczny

Otóż nasz francuski odkrywca stwierdził, że tycie nie jest przyczyną dużej ilości kalorycznych potraw, a złym dobieraniem w nich produktów (IG). Głównie istotny jest tu poziom glukozy, który wzrasta podczas spożywania posiłków. Tu istotną rolę ogrywa tabela z indeksu glikemicznego. Całkowita rezygnacja z liczenia kalorii, które przez tak długi czas wprowadzały w błąd. To właśnie zmniejszanie kalorii przynosiło skutki odwrotne, zamiast utraty kilogramów następował ich wzrost z efektem jo-jo.

Dieta Montignaca w ciąży

Czy dieta jest zalecana w ciąży? Tak naprawdę każda dieta w ciąży może być zalecona tylko przez lekarza, bo jeśli nie ma ku temu powodów, należy spożywać wszystko co zdrowe i potrzebne dla dziecka, to maluszek jest w tym momencie najważniejszy. Jeśli mimo wszystko zależy ci na stosowaniu tej diety w czasie ciąży, zasięgnij porady lekarskiej.

Dieta Montignaca - zasady

• Podstawą całej diety jest całkowita rezygnacja z cukru i miodu, jedyną dopuszczalną formą dosładzania jest słodzik.
• Podczas całej diety ważne jest stosowanie się do tabeli z indeksem glikemicznym, który pomoże nam dobierać odpowiednie składniki podczas posiłków.
• Należy unikać spożywania produktów węglowodanowo - tłuszczowych np. czekolady, awokado, wątróbki, orzechów laskowych, pełnego mleka i herbatników.
• Chleb, który spożywamy każdego dnia zastąpmy jedynie ciemnym pieczywem z mąki pełnego przemiału, jednak nie jedzmy go częściej niż na śniadanie.
• Jeśli nie chcemy tyć gwałtownie, jednorazowo spożywajmy maksymalnie 100g węglowodanów złożonych np. makaronu, chleba WASA, płatków.
• Produkty zawierające mąkę powinno się spożywać do godziny 12.
• Dla smakoszy makaronu proponowany jest jedynie makaron z mąki durum, razowy, nadający się do krótkiego gotowania.
• Owoce jedynie ze skórką na czczo, pojedynczy owoc, nie mieszaj z innymi. Dzienna wskazana dawka to ok. 400g, najlepiej około 30 min przed śniadaniem.
• Owoce z których należy zrezygnować to arbuz, banan, ananas, kiwi i rodzynki.
• Owoców także nie należy mieszać z tłuszczami i białkiem gdyż dochodzi do ich zablokowania w żołądku i fermentacji. Jedyne dopuszczalne owoce w takim połączeniu to maliny, truskawki i inne owoce niefermentujące.
• Zakaz spożywania wszelkich trunków i napojów z kofeiną (alkohol, kawa, cola itp.).
• Nie należy spożywać napojów gazowanych, szczególnie tych słodzonych. Zamiast nich należy spożywać soków wyciskanych z naturalnych owoców.
• Choć wiele diet zaleca picie wody przed posiłkiem, ta stanowczo tego zabrania, jak i odradza picia wody podczas posiłku. Zaleca się natomiast picie wody niegazowanej między posiłkami do 2 litrów dziennie.
• W przypadku zjedzenia posiłku zawierającego tłuszcze należy odczekać kilka godzin nim spożyje się posiłek zawierający węglowodany. Tak samo działa to w przypadku zjedzenia węglowodanów.
• Przerwa między kolejnym posiłkiem nie powinna przekraczać 6 godzin.
• Kolację należy zjadać do godziny 18.
• Ilość posiłków w ciągu dnia powinna wynosić minimum 3 i żaden nie powinien zostać ominięty.
• Nie wolno łączyć węglowodanów z tłuszczami.
• Dzienna dawka spożycia białego sera to maksymalnie 100g
• Nie wolno spożywać produktów zawierających cukier, warto zwrócić na zawartość w jogurtach, napojach itp.
• Zaleca się spożywanie warzyw bogatych w błonnik np. sałatę
• Gotować posiłki głównie na parze lub w wysokiej temperaturze.
• Dodawać w dużych ilościach do potraw różnego rodzaju zioła np. koperek, szczypior, bazylia.
• Z posiłkami zawierającymi węglowodany lub tłuszcze można łączyć warzywa pomijając strączkowe tj. fasola, groch. Jako wyjątek w połączeniu z tłuszczem jest fasolka szparagowa.
• Mięso należy spożywać wyłącznie z warzywami, połączone z makaronem, ziemniakami tuczą podwójnie.
• Nie należy spożywać parówek!

Dieta Montignaca - jadłospis

• Śniadanie - syte, opierające się na wartościowych węglowodanach, z mała ilością produktów białkowych, a najlepiej bez nich.
• Obiad - normalny, bogaty w białko i tłuszcz.
• Kolacja - lekka, węglowodanowo - białkowa lub białkowo - tłuszczowa np. jajecznica na szynce lub pieczywo i jogurt naturalny

Dieta Montignaca - efekty

Przestrzeganie tych kilku prostych zasad pomoże w konsekwentnej utracie zbędnych kilogramów, nawet do 20 kg w okresie czterech miesięcy, co udało się samemu odkrywcy tej diety. Zdarza się, ze tracone kilogramy znikają powoli np. ok. kilograma tygodniowo), jednak warto poczekać gdyż nie wracają. Dieta jednak wymaga dużej dyscypliny i dokładności, co wielu może zniechęcić. Jednak z myślą o doskonałych rezultatach diety i efekcie końcowym, warto się przemęczyć, gdyż z czasem dieta stanie się dla nas normalną formą odżywiania i nieodczuwalną dieta. Dieta szczególnie zalecana dla cukrzyków i osób chcących się odzwyczaić od słodyczy.

Komentarze:
Marie 2018-01-14 16:29:55

Popieram. Miałam podejrzenie cukrzycy ciążowej - trochę podwyższony cukier na czczo. Zaczęłam stosować dietę o niskim IG i po kilku dniach cukier na czczo był idealny. Stosuję już 15 tydzień, czasem popełniam grzeszki i jem, czego nie wolno, ale już jestem w 21 tygodniu ciąży i idealnie przebieram na wadze. Polecam każdemu niski IG, a kto chce niech stosuje typową dietę Montignaca, ale lepiej po ciąży i karmieniu - nie powinna zaszkodzić.