Hobby

W życiu każdego z nas przychodzi moment gdy postanawiamy zadbać o swoje ciało. Jedni pragną zgubić zbędne kilogramów, inni wzmocnić mięśnie lub wyrzeźbić, są jednak i tacy którzy pragną po prostu poprawić swoje samopoczucie. Sposobów na każde z planowanych efektów jest wiele i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. My dziś jako metodę na odchudzanie, budowę mięśni i poprawę samopoczucia, wybieramy jazdę na rowerze.

Jazda na rowerze w domu i w plenerze

Rower plenerowy nie tylko pomoże nam osiągnąć wymagane efekty ale i zabierze w ciekawe miejsca, które możemy zwiedzić w samotności lub z osobą towarzyszącą. To fajny sposób na randkę, a więc połączenie przyjemnego z pożytecznym. Rower domowy nie pozwala nam na zbyt wiele, gdyż skupia się na spalaniu kalorii, odchudzaniu i dbaniu i nasze mięśnie.

Jazda na rowerze - efekty

• Miło spędzony czas na świeżym powietrzu (w lesie, na trasie rowerowej, w plenerze lub na mieście). Wyprawa zależy wyłącznie od ciebie, może być krótka lub długa, może ograniczać się do jednego miejsca lub zabrać cię w nieznane, może być też powtarzana na małym odcinku. Ciekawym pomysłem jest wycieczka rowerowa z przerwą na odpoczynek i posiłek w miłym towarzystwie.
• Modelacja sylwetki.
• Poprawa kondycji i dbanie o zdrowie. Jeżdżąc regularnie poprawiasz swoją kondycję, trasa jaką wyznaczasz sobie każdego dnia staje się dłuższa i mniej męcząca, a ciężki trening staje się tylko przyjemnością.
• Spalanie zbędnych kalorii.
• Świetny sposób na odchudzanie. Możesz połączyć przyjemne z pożytecznym, jechać do sklepu na zakupy i jednocześnie odchudzać się podczas pracy mięśni przy jeździe na rowerze.
• Oszczędność czasu i pieniędzy. Na rowerze możesz jeździć do sklepu, pracy czy znajomych. Zamiast tłuc się w korkach, przejedź się na rowerze po świeżym powietrzu. Nabierzesz więcej energii i chęci na resztę dnia. Twoje samopoczucie znacznie się poprawi, a w portfelu nie ubędzie pieniędzy na paliwo.
• Pomagasz w dbaniu o środowisko naturalne. Nie zatruwasz otoczenia spalinami, a poruszasz się ekonomicznie i korzystnie dla środowiska jak i innych ludzi.
• Wzmacniasz swoje mięśnie ciała. Jeżdżąc regularnie na rowerze poprawiasz kondycję mięśni nóg i brzucha. Są nie tylko silniejsze ale i lepiej wyrzeźbione, co poprawi wygląd twojego ciała.
• Jazda na rowerze wzmacnia pracę serca.
• Poprawiasz swoją cerę.
• Pomaga w walce z cellulitem.
• Jeżdżąc rowerkiem domowym, możesz oglądać ulubiony serial i przy okazji spalać zbędne kalorie.
• Rower domowy doskonale sprawdza się zima i w niepogodę, nie musisz bowiem rezygnować z treningu i nadal dbać o swoje ciało.
• Zmniejszasz ryzyko zachorowania na wiele chorób, nadciśnienie czy występowanie żylaków.

Jazda na rowerze - kalorie

○ Wolna jazda 10-20 km/h to około 300kcal,
○ Szybsza jazda 20-30 km/h to około 600kcal,
○ Jazda po pagórkach z szybką prędkością to około 700kcal.

Komentarze:
sdgasdg 2012-03-22 20:35:47

KochAM rOweR

Osa 2012-05-13 21:56:15

Zgadzam się i polecam :-)

Marek 2012-06-30 12:43:14

Uwielbiam jeździć na rowerze. Staram się jeździć codziennie ok. 20 km.

kasia 2013-05-25 12:27:02

100 km dziennie :D

Marcin 2013-05-25 20:53:07

bezrobotni fanatycy rowerów

rudy 2013-06-11 21:23:38

jeżdżę na rowerze bo mi to pasuje ;) miasto, w terenie 5-30 km