Hobby

W życiu każdego z nas przychodzi moment gdy postanawiamy zadbać o swoje ciało. Jedni pragną zgubić zbędne kilogramów, inni wzmocnić mięśnie lub wyrzeźbić, są jednak i tacy którzy pragną po prostu poprawić swoje samopoczucie. Sposobów na każde z planowanych efektów jest wiele i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. My dziś jako metodę na odchudzanie, budowę mięśni i poprawę samopoczucia, wybieramy jazdę na rowerze.

Jazda na rowerze w domu i w plenerze

Rower plenerowy nie tylko pomoże nam osiągnąć wymagane efekty ale i zabierze w ciekawe miejsca, które możemy zwiedzić w samotności lub z osobą towarzyszącą. To fajny sposób na randkę, a więc połączenie przyjemnego z pożytecznym. Rower domowy nie pozwala nam na zbyt wiele, gdyż skupia się na spalaniu kalorii, odchudzaniu i dbaniu i nasze mięśnie.

Jazda na rowerze - efekty

• Miło spędzony czas na świeżym powietrzu (w lesie, na trasie rowerowej, w plenerze lub na mieście). Wyprawa zależy wyłącznie od ciebie, może być krótka lub długa, może ograniczać się do jednego miejsca lub zabrać cię w nieznane, może być też powtarzana na małym odcinku. Ciekawym pomysłem jest wycieczka rowerowa z przerwą na odpoczynek i posiłek w miłym towarzystwie.
• Modelacja sylwetki.
• Poprawa kondycji i dbanie o zdrowie. Jeżdżąc regularnie poprawiasz swoją kondycję, trasa jaką wyznaczasz sobie każdego dnia staje się dłuższa i mniej męcząca, a ciężki trening staje się tylko przyjemnością.
• Spalanie zbędnych kalorii.
• Świetny sposób na odchudzanie. Możesz połączyć przyjemne z pożytecznym, jechać do sklepu na zakupy i jednocześnie odchudzać się podczas pracy mięśni przy jeździe na rowerze.
• Oszczędność czasu i pieniędzy. Na rowerze możesz jeździć do sklepu, pracy czy znajomych. Zamiast tłuc się w korkach, przejedź się na rowerze po świeżym powietrzu. Nabierzesz więcej energii i chęci na resztę dnia. Twoje samopoczucie znacznie się poprawi, a w portfelu nie ubędzie pieniędzy na paliwo.
• Pomagasz w dbaniu o środowisko naturalne. Nie zatruwasz otoczenia spalinami, a poruszasz się ekonomicznie i korzystnie dla środowiska jak i innych ludzi.
• Wzmacniasz swoje mięśnie ciała. Jeżdżąc regularnie na rowerze poprawiasz kondycję mięśni nóg i brzucha. Są nie tylko silniejsze ale i lepiej wyrzeźbione, co poprawi wygląd twojego ciała.
• Jazda na rowerze wzmacnia pracę serca.
• Poprawiasz swoją cerę.
• Pomaga w walce z cellulitem.
• Jeżdżąc rowerkiem domowym, możesz oglądać ulubiony serial i przy okazji spalać zbędne kalorie.
• Rower domowy doskonale sprawdza się zima i w niepogodę, nie musisz bowiem rezygnować z treningu i nadal dbać o swoje ciało.
• Zmniejszasz ryzyko zachorowania na wiele chorób, nadciśnienie czy występowanie żylaków.

Jazda na rowerze - kalorie

○ Wolna jazda 10-20 km/h to około 300kcal,
○ Szybsza jazda 20-30 km/h to około 600kcal,
○ Jazda po pagórkach z szybką prędkością to około 700kcal.

Komentarze:
sdgasdg 2012-03-22 20:35:47

KochAM rOweR

Osa 2012-05-13 21:56:15

Zgadzam się i polecam :-)

Marek 2012-06-30 12:43:14

Uwielbiam jeździć na rowerze. Staram się jeździć codziennie ok. 20 km.

kasia 2013-05-25 12:27:02

100 km dziennie :D

Marcin 2013-05-25 20:53:07

bezrobotni fanatycy rowerów

rudy 2013-06-11 21:23:38

jeżdżę na rowerze bo mi to pasuje ;) miasto, w terenie 5-30 km

john 2015-07-07 09:50:10

a ja na rower nie siadam bo mi spadają kapcie

lawenda 2015-08-24 11:17:39

Rower to świetna alternatywa dla joggingu, bo biegając wzmagasz rozrost tkanki mięśniowej łydek, przez co stają się one grubsze.Kocham rower choć nie mam czasu jeździć na nim codziennie. Przy okazji kto jeździ na rowerze w kapciach?