Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Free Sky sp. z o.o. z siedzibą w z siedzibą w Rzeszowie, ul. kpt. Stanisława Betleja 12, 35-303 Rzeszów.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: klikmapa@gmail.com.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Google LLC w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Diety i odchudzanie

Zapotrzebowanie kaloryczne

Wrzuć artykuł na Fejsa! poleć na NK

Kalorie to ilość energii przyswajana w trakcie procesu trawienia. Wyliczenia, które znajdujemy na opakowaniach produktów, są podawane w kilokaloriach, a 1 kcal to równowartość 1000 prawdziwych kalorii. Prawdziwych, czyli kalorii jako jednostek ciepła i energii.

Zapotrzebowanie kaloryczne

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne jest zróżnicowane i zależy od wieku, wagi, wzrostu i aktywności fizycznej oraz klimatu.
Przestrzeganie norm kalorycznych jest ważne, by nie dopuścić do nadwagi i niedożywienia. Nadwaga bierze się z dodatniego bilansu energetycznego, a więc większej podaży kalorii w stosunku do zapotrzebowania. Czyli wszystko, czego za dużo, zamienia się w niepotrzebny tłuszczyk. Każdy kilogram zmagazynowanej tkanki tłuszczowej to około 7 tysięcy kilokalorii. Człowiek zużywa dziennie około 2000 kilokalorii. Nawet osoby szczupłe mają 7-10 kg zapasu tłuszczu, co pozwala na przeżycie kilku tygodni przy minimalnych dziennych racjach żywnościowych. Większość ludzi zaczyna tyć, gdy je bez ograniczeń, nie wykonując żadnego wysiłku fizycznego pozwalającego na zużycie kalorii. Jeżeli jemy za mało w stosunku do zapotrzebowania, wtedy organizm dla pokrycia niezbędnych wydatków energetycznych musi częściowo wykorzystywać własne tkanki - najpierw czerpie energię ze spalania tkanki tłuszczowej, a potem z tkanki mięśniowej. W razie długotrwałego głodzenia może dojść do znacznego wychudzenia i wyniszczenia organizmu. Dlatego tak ważna jest umiejętność obliczenia dziennego zapotrzebowania energetycznego.

Zapotrzebowanie kaloryczne - wzór

(10 x masa ciała) + (6,25 x wzrost w cm) - (5 x wiek) - 161

Znajomość wydatków energetycznych człowieka daje możliwość określenia jego zapotrzebowania energetycznego. Energię potrzebną do życia czerpiemy z pożywienia. Przy prawidłowym żywieniu należy zwracać uwagę na to, aby wartość energetyczna pożywienia odpowiadała zapotrzebowaniu organizmu.

Zapotrzebowanie kaloryczne - tabela

Dzieci 1-3 lat - 1300
Dzieci 4-6 lat - 1700
Dzieci 7-9 lat - 2100
Chłopcy 10-12 lat - 2600
Dziewczęta 10-12 lat - 2300
Młodzież męska 13-15 lat - 3000 - 3300
Młodzież męska 16-20 lat - 3200 - 3700
Młodzież żeńska 13-15 lat - 2600 - 2800
Młodzież żeńska 16-20 lat - 2500 - 2700
Mężczyźni 21-64 lat praca lekka - 2400 - 2600
Mężczyźni 21-64 lat praca umiarkowana - 2800 - 3200
Mężczyźni 21-64 lat praca ciężka - 3500 - 4000
Mężczyźni 21-64 lat praca bardzo ciężka - 4000 - 4500
Kobiety 21-59 lat praca lekka - 2100 - 2300
Kobiety 21-59 lat praca umiarkowana - 2400 - 2800
Kobiety 21-59 lat praca ciężka - 2900 - 3200
Kobiety ciężarne (II połowa ciąży) - 2800
Kobiety karmiące - 3400
Mężczyźni 65-75 lat - 2300
Mężczyźni powyżej 75 lat - 2100
Kobiety 60-75 lat - 2200
Kobiety powyżej 75 lat - 2000

Komentarze: