Marketing internetowy

internet-marketing

Strona internetowa, pozycjonowanie, mailing, spam, banner reklamowy czy serwisy społecznościowe – Są to pojęcia w dzisiejszych czasach niezbędne aby skutecznie wypromować firmę w Internecie. Samo posiadanie strony internetowej niestety nie wystarczy aby zaistnieć w sieci. Posiadanie strony WWW stało się tak popularne, że wręcz jest standardem w dzisiejszych czasach.

Aby zaistnieć w Internecie należy skupić się na działaniach polecanych przez marketing internetowy

Po pierwsze – dać się odnaleźć w wynikach wyszukiwania! Mowa tu o tak zwanym pozycjonowaniu stron internetowych – celem jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google (oczywiście innych wyszukiwarek, też, ale Google w tym przypadku jest bezkonkurencyjna).

Nie sztuką jest posiadanie pięknej strony internetowej, która wyświetli się na 343 miejscu w Google – większość osób nigdy nie przechodzi do następnej strony wyników wyszukiwania!

Warto więc skorzystać z usług firm pozycjonujących strony internetowe – profesjonalna firma dobierze odpowiednie słowa kluczowe, zoptymalizuje kod HTML strony, doda stronę do tysięcy katalogów oraz przeprowadzi wszelkie inne działania aby nasza strona znalazła się na pierwszym miejscu w Google!

Warto również skorzystać z oferowanych przez Google Ads linków sponsorowanych – są to odnośniki do naszej strony znajdujące się najczęściej po prawej stronie wyników wyszukiwania. Aby umieścić własna stronę wśród linków sponsorowanych należy zarejestrować się z programie Google Ads. W tym przypadku poniesiemy koszty za każde kliknięcie w naszą reklamę ale nie płacimy za jej wyświetlenie. Ten rodzaj reklamy również dopasowuje się do słów kluczowych, więc nasze reklamy zobaczą głównie nasi potencjalni klienci.

Innym sposobem na zachęcenie internautów do odwiedzenia naszej strony jest umieszczenie bannerów graficznych na innych stronach internetowych- najprościej poprzez przyłączenie się do programów partnerskich. Głównymi modelami płatności są– CPC –płacimy za każde kliknięcie w naszą reklamę, CPL – płacimy za wykonaną akcję, np. za wypełnienie formularza lub za zakup.

Możemy również wykorzystać tzw. mass-mailing (spam) do promocji naszej firmy. Tutaj musimy dobrze przygotować ofertę, wybrać ciekawy tytuł e-maila, gdyż jest spore prawdopodobieństwo, że nasza wiadomość zostanie od razu usunięta przez odbiorcę lub trafi do folderu spam. Mailingi można wykupić w większości znanych portalach internetowych. Można też taką bazę zrobić samemu np. zachęcając osoby do zapisania się na nasz newsletter. Marketing internetowy to także wytężona praca.

Kolejnym krokiem jest wykorzystanie Facebooka do reklamy własnej strony – zakładamy zatem własny Fanpage. (Na stronie głównej Facebooka jest opcja „Utwórz stronę dla firmy”).  Pamiętajmy, że jest to serwis społecznościowy, więc umieszczenie na Fanpage statycznej oferty firmy będzie tylko stratą czasu. W sieciach społecznościowych  musimy umożliwić dialog pomiędzy firmą a użytkownikami, musimy często aktualizować stronę, a naszym fanom zapewnić pierwszeństwo informacji o promocjach i konkursach.

Oczywiście na naszej stronie www pamiętajmy o przycisku „Lubię to!”  oraz dbajmy o naszych fanów – zadowolony fan poleci naszą stronę swoim znajomym i to właśnie jest prawdziwa definicja marketingu internetowego!

Was this helpful?

0 / 0