Meta keywords inaczej słowa kluczowe lub frazy wpisywane w wyszukiwarce internetowej przez internautów w celu wyszukania danej strony. Obecnie stały się głównym tematem w świecie komputerów i informatyki, oraz problemem czy nadal powinny istnieć i zabierać czas oraz pieniądze. Komputerowcy doszli do wniosku, że dopisywanie słów kluczowych w tagach, mające na celu pomóc osobie zainteresowanej, odszukać wybrany temat, przedmiot bądź stronę internetowej są zbędne. Czy faktycznie to właśnie tak działa? Czy słowa kluczowe pomagają w odnalezieniu stron czy może są stratą czasu i pieniędzy?
Dawniej słowa kluczowe były niezbędne w odnalezieniu poszukiwanej rzeczy jednak właściciele stron internetowych niekoniecznie potrafią się nimi posługiwać, szczególnie w Polsce, gdzie brak jest konkretnych danych oraz zapytań w wyszukiwarkach. Najlepszym rozwiązaniem jest zasięgnięcie porady u kogoś kto ma doświadczenie i pojęcie w tworzeniu meta keywords w ten sposób by spełniało swoją rolę.
Polskie wyszukiwarki posiadają narzędzia do wyszukiwania meta keywords:
- wp.pl
- Google.pl
- Onet.pl
Zagraniczne wyszukiwarki do sprawdzania słów kluczowych:
- Keyword Density Analyzer
- Live Keyword Analysis
- Overture.com
Najlepsze linki warte przejrzenia w celu dobierania słów kluczowych:
- Onet.pl
- Overture.com
- Wp.pl
- Wordtracker.com
Meta keywords
Keyword jest jednym z głównych czynników pozycjonowania witryny internetowej. Dzięki słowom kluczowym promujemy naszą stronę, zdobywamy nowych klientów i zdobywamy popularność dla strony. Słowa kluczowe mają za zadanie opisać i przedstawić w kilku słowach tematykę promowanej strony oraz informacje, przedmioty lub usługi w niej zawarte. Nie zawsze najlepsze są słowa popularne, którymi posługują się internauci, poszukujący danych witryn. Mimo iż ściągną na naszą stronę większość internautów, część z nich może być zupełnie nie zainteresowana naszą stroną bądź produktem zawartym na stronie.
Jak zdobyć słowa kluczowe?
- korzystając z narzędzi proponowanych przez strony internetowe,
- sprawdzając jak użyli ich inni i czy osiągnęli tym cel,
- podpytując przyjaciół lub znajomych co wpisaliby w wyszukiwarce szukając danej rzeczy,
- podając synonimy słów już używanych,
- tworząc własną listę słów z których część wykluczymy,
- postaw się na miejscu internautów i wpisz to co oni mogliby wpisać,
- korzystaj z różnych źródeł zdobywania nowych pomysłów,
- mając problem z wykreśleniem zbędnych słów, zacznijmy od tych o szerokim znaczeniu.
- dostępne są także programy typu meta keywords generator
Aby sprawdzić częstotliwość używanych słów kluczowych, posłużmy się narzędziami Google https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal, które pokażą nam również przykłady podobnych słów. Czy warto z nich korzystać? Jeśli meta keywords się sprawdza dlaczego rezygnować, jeśli jednak nie zaobserwowaliśmy żadnych pozytywnych zmian, poszukajmy innej metody promowania swojej strony.
Was this helpful?
0 / 0