Meta keywords – słowa kluczowe

Meta keywords inaczej słowa kluczowe lub frazy wpisywane w wyszukiwarce internetowej przez internautów w celu wyszukania danej strony. Obecnie stały się głównym tematem w świecie komputerów i informatyki, oraz problemem czy nadal powinny istnieć i zabierać czas oraz pieniądze. Komputerowcy doszli do wniosku, że dopisywanie słów kluczowych w tagach, mające na celu pomóc osobie zainteresowanej, odszukać wybrany temat, przedmiot bądź stronę internetowej są zbędne. Czy faktycznie to właśnie tak działa? Czy słowa kluczowe pomagają w odnalezieniu stron czy może są stratą czasu i pieniędzy?

Dawniej słowa kluczowe były niezbędne w odnalezieniu poszukiwanej rzeczy jednak właściciele stron internetowych niekoniecznie potrafią się nimi posługiwać, szczególnie w Polsce, gdzie brak jest konkretnych danych oraz zapytań w wyszukiwarkach. Najlepszym rozwiązaniem jest zasięgnięcie porady u kogoś kto ma doświadczenie i pojęcie w tworzeniu meta keywords w ten sposób by spełniało swoją rolę.

Polskie wyszukiwarki posiadają narzędzia do wyszukiwania meta keywords:

  • wp.pl
  • Google.pl
  • Onet.pl

Zagraniczne wyszukiwarki do sprawdzania słów kluczowych:

  • Keyword Density Analyzer
  • Live Keyword Analysis
  • Overture.com

Najlepsze linki warte przejrzenia w celu dobierania słów kluczowych:

  • Onet.pl
  • Google
  • Overture.com
  • Wp.pl
  • Wordtracker.com

Meta keywords

Keyword jest jednym z głównych czynników pozycjonowania witryny internetowej. Dzięki słowom kluczowym promujemy naszą stronę, zdobywamy nowych klientów i zdobywamy popularność dla strony. Słowa kluczowe mają za zadanie opisać i przedstawić w kilku słowach tematykę promowanej strony oraz informacje, przedmioty lub usługi w niej zawarte. Nie zawsze najlepsze są słowa popularne, którymi posługują się internauci, poszukujący danych witryn. Mimo iż ściągną na naszą stronę większość internautów, część z nich może być zupełnie nie zainteresowana naszą stroną bądź produktem zawartym na stronie.

Jak zdobyć słowa kluczowe?

  • korzystając z narzędzi proponowanych przez strony internetowe,
  • sprawdzając jak użyli ich inni i czy osiągnęli tym cel,
  • podpytując przyjaciół lub znajomych co wpisaliby w wyszukiwarce szukając danej rzeczy,
  • podając synonimy słów już używanych,
  • tworząc własną listę słów z których część wykluczymy,
  • postaw się na miejscu internautów i wpisz to co oni mogliby wpisać,
  • korzystaj z różnych źródeł zdobywania nowych pomysłów,
  • mając problem z wykreśleniem zbędnych słów, zacznijmy od tych o szerokim znaczeniu.
  • dostępne są także programy typu meta keywords generator

Aby sprawdzić częstotliwość używanych słów kluczowych, posłużmy się narzędziami Google https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal, które pokażą nam również przykłady podobnych słów. Czy warto z nich korzystać? Jeśli meta keywords się sprawdza dlaczego rezygnować, jeśli jednak nie zaobserwowaliśmy żadnych pozytywnych zmian, poszukajmy innej metody promowania swojej strony.

Was this helpful?

0 / 0