Meta tags Twojej strony WWW

Meta tags – czym jest i do czego służy? Zakładając własną stronę internetową pragniemy by inni o nas wiedzieli i bez problemu odnaleźli naszą ofertę w sieci. Każda założona strona by być widoczną dla mechanizmów wyszukujących lub katalogujących, powinna być odpowiednio stworzona, a w szczególności w swoim nagłówku powinna zawierać w swoim nagłówku, znaki meta tags html. Najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne zorganizowanie i stworzenie znaczników dla każdej powstałej strony WWW o danej tematyce, lub grupy stron o tematyce jednakowej. Najciekawsze efekty powstają gdy poświęcamy edytowaniu każdej ze stron swojego czasu i wszystko zmieniamy ręcznie. Cenny czas zostanie nam wynagrodzony poprzez zadowalające rezultaty przy indeksowaniu stron przez wyszukiwarki w sieci. W przypadku trudności zawsze można skorzystać z pomocy generatora meta tagów dostępnego w Internecie.

Meta tags powinny zawierać informację o stworzonej stronie, nie wpływając tym samym na jej wygląd w przeglądarce. Są stworzone dla robotów, pajączków, pełzaczy czy tez wyszukiwarek internetowych, które mają na celu indeksować stworzoną przez ciebie stronę dla serwerów w sieci. Warto więc wiedzieć i pamiętać, iż to co zawiera nasza strona decyduje plasowaniu w wyszukiwarkach, a meta tag umożliwi im dostępną zawartość i łatwą do znalezienia w sieci.

A więc co taki pełzacz widzi przychodząc do naszej strony?

○ Przede wszystkim tag: tytuł strony < title > jest jednym z najważniejszych tagów w którym należy użyć od 3 do 5 słów, które będą tymi najważniejszymi i kluczowymi dla naszej strony.

○ Kolejny tag: opis strony “description“. W przypadku braku opisu, pełzacz sam sobie cytuje jako opis wszystkie pierwsze znalezione słowa, które zostały podkreślone przez ciebie, zaznaczone tłustym drukiem lub w jakikolwiek sposób wyróżnione. Ważne jest by tytuł zawsze znajdował się w czołówce, podtytuł natomiast na naszej stronie. Dobrze umieszczać je bezpośrednio na stronie, nie w postaci tabeli, którą pełzacze lub roboty mogą pominąć. Użyj więc formatowania.

○ Kolejny tag “alt” będący do dyspozycji dla grafiki, zdjęć, obrazów itp., gdzie podawany jest tytuł. Dobrze jest umieścić tam słowa kluczowe np. alt =”Portret mężczyzny, autor: imię założyciela”.

○ Tag słów kluczowych czyli “keywords“, zauważane przez roboty lub pełzacze w szczególności te, które pojawiają się w Tagach tytułów i opisu w czołowej części na stronie oraz w tekstach strony. Robot bierze pod uwagę ważność miejsca, częstotliwość ukazywania się ich w tekście. Ważne jest by używać tylko terminów, które są zawarte na naszej stronie.

○ Teksty w < body >, właściwości strony oraz wszystkie informacje lub dane w Meta Tags.

Najlepiej jest używać meta tags w głowie danego dokumentu, by każdy Tag był jak pojedyncza linia kodu. Zapamiętaj również, że meta tags to nie miejsce na nasze uwagi czy notatki, najlepiej je umieszczać w komentarzu. Meta obsługiwana jest przez wszystkie przeglądarki np. Firefox, Opera lub Google Chrome.

Jak jest w przypadku meta tags HTML?

Metadane to informacje dotyczące dokumentu HTML, nie wyświetlane na stronie. Meta elementy używane do opisów, określenia słów kluczowych, strony bądź autora i pozostałych metadanych. Mogą być one używane przez przeglądarki lub wyszukiwarki ukazując słowa kluczowe, wyświetlając zawartość bądź też aktualne załadowanie naszej strony internetowej. Metadane przekazywane są wyłącznie jako pary nazwa i wartość. Znacznik META zawsze musi być umieszczony w głowicy HTML, czyli pomiędzy nagłówkiem < head > a nagłówkiem zamykającym < /head >.

Oto przykład jak opsiać meta dane w dokumencie HTML:
< head > < meta name=”description” content=”Free Web tutorials” / > < meta name=”keywords” content=”HTML,CSS,XML,JavaScript” / > < meta name=”author” content=”Hege Refsnes” / > < meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html;charset=ISO-8859-1″ / >

< /head >

Was this helpful?

0 / 0