Meta tags – czym jest i do czego służy? Zakładając własną stronę internetową pragniemy by inni o nas wiedzieli i bez problemu odnaleźli naszą ofertę w sieci. Każda założona strona by być widoczną dla mechanizmów wyszukujących lub katalogujących, powinna być odpowiednio stworzona, a w szczególności w swoim nagłówku powinna zawierać w swoim nagłówku, znaki meta tags html. Najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne zorganizowanie i stworzenie znaczników dla każdej powstałej strony WWW o danej tematyce, lub grupy stron o tematyce jednakowej. Najciekawsze efekty powstają gdy poświęcamy edytowaniu każdej ze stron swojego czasu i wszystko zmieniamy ręcznie. Cenny czas zostanie nam wynagrodzony poprzez zadowalające rezultaty przy indeksowaniu stron przez wyszukiwarki w sieci. W przypadku trudności zawsze można skorzystać z pomocy generatora meta tagów dostępnego w Internecie.
Meta tags powinny zawierać informację o stworzonej stronie, nie wpływając tym samym na jej wygląd w przeglądarce. Są stworzone dla robotów, pajączków, pełzaczy czy tez wyszukiwarek internetowych, które mają na celu indeksować stworzoną przez ciebie stronę dla serwerów w sieci. Warto więc wiedzieć i pamiętać, iż to co zawiera nasza strona decyduje plasowaniu w wyszukiwarkach, a meta tag umożliwi im dostępną zawartość i łatwą do znalezienia w sieci.
A więc co taki pełzacz widzi przychodząc do naszej strony?
○ Przede wszystkim tag: tytuł strony < title > jest jednym z najważniejszych tagów w którym należy użyć od 3 do 5 słów, które będą tymi najważniejszymi i kluczowymi dla naszej strony.
○ Kolejny tag: opis strony “description“. W przypadku braku opisu, pełzacz sam sobie cytuje jako opis wszystkie pierwsze znalezione słowa, które zostały podkreślone przez ciebie, zaznaczone tłustym drukiem lub w jakikolwiek sposób wyróżnione. Ważne jest by tytuł zawsze znajdował się w czołówce, podtytuł natomiast na naszej stronie. Dobrze umieszczać je bezpośrednio na stronie, nie w postaci tabeli, którą pełzacze lub roboty mogą pominąć. Użyj więc formatowania.
○ Kolejny tag “alt” będący do dyspozycji dla grafiki, zdjęć, obrazów itp., gdzie podawany jest tytuł. Dobrze jest umieścić tam słowa kluczowe np. alt =”Portret mężczyzny, autor: imię założyciela”.
○ Tag słów kluczowych czyli “keywords“, zauważane przez roboty lub pełzacze w szczególności te, które pojawiają się w Tagach tytułów i opisu w czołowej części na stronie oraz w tekstach strony. Robot bierze pod uwagę ważność miejsca, częstotliwość ukazywania się ich w tekście. Ważne jest by używać tylko terminów, które są zawarte na naszej stronie.
○ Teksty w < body >, właściwości strony oraz wszystkie informacje lub dane w Meta Tags.
Najlepiej jest używać meta tags w głowie danego dokumentu, by każdy Tag był jak pojedyncza linia kodu. Zapamiętaj również, że meta tags to nie miejsce na nasze uwagi czy notatki, najlepiej je umieszczać w komentarzu. Meta obsługiwana jest przez wszystkie przeglądarki np. Firefox, Opera lub Google Chrome.
Metadane to informacje dotyczące dokumentu HTML, nie wyświetlane na stronie. Meta elementy używane do opisów, określenia słów kluczowych, strony bądź autora i pozostałych metadanych. Mogą być one używane przez przeglądarki lub wyszukiwarki ukazując słowa kluczowe, wyświetlając zawartość bądź też aktualne załadowanie naszej strony internetowej. Metadane przekazywane są wyłącznie jako pary nazwa i wartość. Znacznik META zawsze musi być umieszczony w głowicy HTML, czyli pomiędzy nagłówkiem < head > a nagłówkiem zamykającym < /head >.
Oto przykład jak opsiać meta dane w dokumencie HTML:
< head > < meta name=”description” content=”Free Web tutorials” / > < meta name=”keywords” content=”HTML,CSS,XML,JavaScript” / > < meta name=”author” content=”Hege Refsnes” / > < meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html;charset=ISO-8859-1″ / >
< /head >
Was this helpful?
0 / 0