
Promocja stron internetowych to inaczej pozycjonowanie stron internetowych. Co to takiego? Zakładając stronę internetową musimy się nieźle napracować, by osiągnąć upragnione efekty, jednak najtrudniejsza praca dopiero przed nami. Gdy posiadasz już stronę internetową, ważne jest by odwiedzali ją użytkownicy i z czasem stali się jej klientami. Jeśli strona przypadnie im do gustu, będzie wygodna, łatwa i zrozumiała, na pewno będą do niej wracać.
Co zrobić by trafiali na naszą stronę internetową?
Dziś szukając informacji o danym produkcie bądź usłudze, każdy korzysta z wyszukiwarek internetowych, które ułatwiają poszukiwania i pozwalają zaoszczędzić czas. Poza tym to właśnie wyszukiwarki generują najczęściej oglądane strony internetowe i umieszczają je na wyższych pozycjach.
Największymi wyszukiwarkami, które pozwalają nam na reklamę strony internetowej, są:
- Google.pl
- Bing.pl
- duckduckgo.com
- yandex.pl
Na czym polega promocja strony internetowej?
1. Aby promocja przebiegła prawidłowo, należy rozpocząć od badania Internetu w celu ustalenia częstotliwości występowania słów kluczowych, kojarzących się z danym produktem.
2. Wyłonienie kilkunastu słów kluczowych, które mogliby wpisać użytkownicy poszukując danej rzeczy przez wyszukiwarkę.
3. Optymalizacja strony polegająca na korygowaniu błędów i poprawieniu jej względem technicznym (dla internauty nie widoczne).
4. Opieka nad stroną w postaci monitowania pozycji w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie nie odbywa się jednorazowo, jest stałym procesem, który trzeba kontynuować, by nie spaść z wysokiej pozycji w dół.
Jaka jest cena pozycjonowania strony? (Ile kosztuje SEO?)
Cena jest zależna od poniższych czynników: wyboru wyszukiwarki w jakiej ma być przeprowadzona promocja, ilości występowania słów kluczowych, ilości konkurencyjnych słów występujących w wyszukiwarce, czasu na wykonanie promocji oraz rodzaju strony internetowej (informacyjna, portal, sklep online itp.). Miesięczna opłata jest więc ustalana indywidualnie w zależności od potrzeb właściciela strony WWW. Może wynieść od kilkuset złotych nawet do kilkunastu albo kilkudziesięciu tysięcy złotych opłaty miesięcznej, o czym decydują powyższe czynniki, a szczególnie od konkurencji i ilości występujących fraz.
Nie zawsze musisz wynajmować firmy czy też wydawać duże pieniądze na promocje swojej strony, możesz sam podjąć się wyzwania. Zacznij od promocji poprzez portale, na których masz znajomych i możesz zostawić jakąś informację np. nasza-klasa, facebook i inne tego typu. Ciekawym rozwiązaniem jest też wysyłanie maili znajomym i osobom, które mogłyby zainteresować się naszą stroną. Jedni skasują wiadomość, inni zajrzą z ciekawości i być może zostaną, a pozostali ucieszą się z propozycji, gdyż właśnie czegoś podobnego szukali. Zawsze to jakaś szansa i dobry początek.
Warto też się nagłośnić tam gdzie możliwe jest indywidualne poinformowanie znajomych o swojej stronie lub poprzez ustawienie w statusie opisowym adresu swojej strony. Nic nie zaszkodzi zajrzeć na fora dyskusyjne, które dziś są dość popularne i pozwalają na kontakt z dużym gronem ludzi, zajmujących się daną branżą.
Was this helpful?
2 / 0