Jak robić pompki?

jak-robic-pompki-2

Wiele osób, aby dobrze wyglądać, stosuje różnego rodzaju ćwiczenia. Jeśli chodzi o mężczyzn, bardzo wielu korzysta z siłowni i różnego rodzaju ćwiczeń, które powalają na rozbudowanie masy mięśniowej. Moda na siłownię jest bardzo duża. Dziś często możemy się spotkać z przypadkiem, że młody chłopak już zaczyna swoją przygodę z siłownią, z dietami i różnego tego typu działaniami. Oczywiście wiadomo, że w większości przypadków potrzebny jest odpowiedni sprzęt, żeby móc ćwiczyć i powiększać masę mięśniową. Swoimi sposobami jednak, bez użycia jakichkolwiek urządzeń również można starać się o dobry wygląd. Weźmy dla przykładu pompki. Znamy je nie od dziś. Każdy je kiedyś wykonywał. Występują zarówno pompki damskie, jak również i męskie. Jeśli chodzi o te dla kobiet, wykonuje się je opierając na podłożu kolana. Dzięki temu ćwiczenie jest dużo łatwiejsze do zrobienia.

Tak naprawdę robienie pompek nie jest rzeczą łatwą. Trzeba mieć bardzo silne mięśnie rąk, by móc na nich utrzymać ciężar ciała. Jak robić pompki?

Jak robić pompki w domu?

Wystarczy jedynie kawałek wolnej podłogi, na której należy oprzeć swoje dłonie i stopy, tak jakby stojąc na palcach. Będąc trochę na ziemią, należy osuwać się w dół, zginając przy tym ręce, nie dosięgając podłoża. Jeśli ktoś dopiero zaczyna zabawę z pompkami, wiadomo, że będzie to dla niego ciężka sprawa. Jeśli natomiast mamy do czynienia już z zawodowcami, dla nich nie jest to żaden problem. Pompki robimy, jak zostało wspomniane na palcach, ale możemy utrudnić sobie sprawę, wykonując je na jednej ręce. Wówczas efekt jest dużo bardziej widoczny.

Jak robić pompki na klatkę?

W zależności również od tego jak rozstawia się ręce, taki też można zyskać efekt, na poszczególne partie mięśni. Jeśli rozstawi się ręce szeroko, w jednej linii z barkami, wówczas rozwija się mięśnie klatki piersiowej. Jeśli zaś ręce ma się bardziej przy ciele, czyli jak gdyby ręce pod barkami, wtedy pracuje się na wygląd tricepsa.

Bardzo dobrze jest zastosować określony rytm treningu. Można bowiem wykonywać serie ćwiczeń, począwszy najpierw od truchtu, później pierwszej serii pompek, ponownie trucht i znowu seria pompek. Nie ma sensu na siłę robić na raz jak największej ilości, gdyż przez to można jedynie przeforsować sobie mięśnie, co z pewnością nie będzie dobrym rozwiązaniem.

Pompki zazwyczaj robi się odpowiednimi seriami. Jeśli ktoś zaczyna zabawę z tego typu ćwiczeniami, wiadomo, że na początku należy wykonywać tylko małą ilość pompek, a z każdym dniem można tą ilość zwiększać. Najlepszy efekt jest wtedy, kiedy wykonuje się to ćwiczenie seriami, na przykład pięć razy po dwadzieścia serii. Robiąc coś takiego każdego dnia, można liczyć na efekt, jakiego się oczekiwało.

Jak dobrze robić pompki?

Pompki pomagają wzmocnić sylwetkę, działają na rozbudowanie klatki piersiowej i na biceps. Jeśli wykonywane są każdego dnia w połączeniu do tego z siłownią, wówczas można liczyć, że z pewnością przybędzie centymetrów, tam gdzie jest to pożądane.

Nic jednak nie dzieje się szybko, na już, na teraz. Są osoby, które myślą, że ćwicząc tydzień, są w wstanie zgubić masę tłuszczową, zyskać masę mięśniową, a do tego mieć taki biceps, o jakim wielu może sobie pomarzyć. Tak naprawdę, by być rozbudowanym, silnym i postawnym, potrzeba wiele pracy, zaangażowania i poświęcenia, bo tylko ciężką pracą można osiągnąć to, co się chce i to, o czym marzymy.

Was this helpful?

0 / 0