Trening domatora

trening-domatora-2

Trening domatora to ćwiczenia przeznaczone dla osób nie mających dostępu lub czasu na ćwiczenia w siłowni, sali fitness, boisku i innych. Ćwiczenia dla domatora różnią się głównie sprzętem i miejscem ćwiczeń, gdyż domator ćwiczy wyłącznie w domowym zaciszu przy użyciu domowych elementów, mających za zadanie zastąpić profesjonalne sprzęty. Dziś co druga osoba nie ma czasu na wygospodarowanie choćby godziny na siłownię, a również pragnie wyglądać dobrze w nadchodzące lato, a więc cóż nam pozostaje?

Być może ćwiczenia w domu są trudniejsze gdyż wymagają większego skupienia, zaangażowania, zapału i dyscypliny. Z pewnością dużą rolę na siłowni czy Sali fitness odgrywa trener, który mobilizuje i pilnuje by ćwiczenia zostały odpowiednio wykonane. Domatorzy są zaś zarówno osobami ćwiczącymi jak i trenerami, dla jednych to duży minus, jednak wielu nie robi różnicy.

Trening domatora – plan

  • Płasko pompki (4- 5 serii),
  • Pompki z nogami w górze (4-5 serii),
  • Pompki na taborecie (4 serie),
  • Pompki boczne (3 serie),
  • Pompki przy ścianie (4 serie),
  • Przysiady na jednej, lub obu nogach (4 serie),
  • Wspięcia na palce (3 serie),
  • Wspięcia na palce na jednej nodze (4 serie),
  • Uginanie ramion z ciężarkiem (4 serie).

Trening domatora – efekty

Ilość serii to kwestia indywidualna, ćwiczenia można wykonywać do momentu zmęczenia. W przypadku osób początkujących ćwiczenia powinny być wykonywane etapami i do 2serii. Czas wykonywanych ćwiczeń to ok. 20 minut. Co do częstotliwości ćwiczeń, początkowo najlepiej robić to 2 razy w tygodniu. Stopniowo przy większym wypracowywaniu norm i wyrabianiu mięśni można ćwiczyć nawet codziennie po 20 minut.

Efekt to większa sprawność ruchowa, silniejsze mięśnie i lepsze samopoczucie.

Was this helpful?

0 / 0